وبلاگ

با تلفن همراه در لیست سیاه چه باید کرد؟

مردم تقریباً هر روز تلفن های دست دوم می خرند. اگر نمی خواهید قیمت های گزاف همراه با گوشی های هوشمند جدید را بپردازید ، آنها گزینه بسیار خوبی هستند. اما وقتی صحبت از تلفن دست دوم می شود ، مواردی وجود دارد که باید آنها را بخاطر بسپارید. اگر مراقب نباشید ، می توانید یک تلفن در لیست سیاه خریداری کنید. معنی آن چیست؟ اطلاعات زیر همه مواردی را که باید بدانید توضیح می دهد: نحوه بررسی اینکه آیا تلفن شما در لیست سیاه قرار دارد و اینکه با تلفن در لیست سیاه چه کار کنید.

 

 

آیا من یک تلفن در لیست سیاه خریداری کردم؟
برای اینکه بفهمید تلفن شما در لیست سیاه قرار دارد ، باید شماره IMEI (شناسه تجهیزات تلفن همراه بین المللی) یا ESN (شماره سریال الکترونیکی) دستگاه را پیدا کنید. در هر صورت ، این شماره مانند شماره امنیت اجتماعی تلفن شماست که دستگاه را مشخص می کند. برای یافتن این شماره ها می توانید # 06 # را در صفحه کلید تایپ کنید و IMEI یا ESN شما باید نمایش داده شود. همچنین ممکن است بتوانید آن را در پشت تلفن ، باتری یا حتی خود جعبه پیدا کنید. همچنین می توانید به تنظیمات> درباره> IMEI / ESN (بسته به نوع دیگری که دارید) بروید و باید در آنجا نمایش داده شود.

آیا کلین است؟
هنگامی که شماره را پیدا کردید ، با تماس با شرکت مخابراتی آن را بررسی می کنید. البته این به زمان نیاز دارد – خصوصاً اگر چند دقیقه در حالت تعلیق باشید. اگر وقت و حوصله انجام این کار را ندارید ، می توانید از یک عیب یاب تلفن همراه استفاده کنید. همچنین به شما گواهی می دهد که از حقایق مربوط به دستگاه مطلع هستید.

 

 

لیست سیاه چیست؟
اگر تلفن در لیست سیاه قرار دارد ، به این معنی است که دستگاه گم شده یا دزدیده شده است. لیست سیاه یک پایگاه داده از تمام شماره های IMEI یا ESN است که گزارش شده است. اگر دستگاهی با شماره لیست سیاه دارید ، شرکت مخابراتی شما ممکن است خدمات را مسدود کند. در بدترین حالت ، مقامات محلی می توانند تلفن شما را توقیف کنند.

در صورت داشتن تلفن در لیست سیاه چه کاری باید انجام دهم؟
اگر متوجه شدید دستگاهی در لیست سیاه قرار دارد ، درباره اینکه چگونه می توانید تلفن را به شرکت مخابراتی یا صاحب اصلی آن برگردانید ، بحث کنید. بسته به شرکت مخابراتی ، ممکن است حق بازپرداخت کامل را داشته باشید. با این حال ، اگر آن را از یک فروشنده شخصی خریداری کرده اید ، به آنها بگویید که IMEI یا ESN در لیست سیاه قرار گرفته است و امیدوارم که آنها پول شما را به شما پس دهند. AT & T همچنین توصیه هایی ارائه می دهد. طبق ATTMobilityCare ، فقط دارنده حساب یا شرکت مخابراتی می تواند بلوک را حذف کند ، بنابراین شما باید سعی کنید با آنها تماس بگیرید و حذف آن 24 ساعت طول می کشد.

موارد دیگری که باید در نظر بگیرید
اگر دستگاهی را انتخاب کنید که شماره آن در لیست سیاه باشد ، به احتمال زیاد نمی توانید از خدمات تلفن همراه استفاده کنید. به عبارت دیگر ، شما نمی توانید از دستگاه خود به عنوان تلفن استفاده کنید. با این وجود هنوز توانایی پخش موسیقی ، فیلم یا بازی را خواهید داشت. اگر این برای شما مفید است ، خوب است ، اما در واقع دلیل خرید تلفن نیست. اطمینان حاصل کنید که آن را بررسی کنید و در صورت امکان آن را برگردانید تا از مشکلات آینده جلوگیری کنید. کشف اینکه شما یک تلفن در لیست سیاه دارید می تواند دردسر ساز شود. باید با شرکت مخابراتی خود یا شخصی که تلفن را به شما فروخته صحبت کنید و امیدوارم رفع انسداد شود. با این وجود ، می توانید با تحقیق در مورد شماره دستگاه ، از همه این مسائل جلوگیری کنید. بخاطر بسپار – بعداً با اطلاع از آن می توانید مشکلات بی موردی را برای شما نجات دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید