وبلاگ

امنیت و اپل آیدی

درباره امنیت و Apple ID خود بیشتر بیاموزید.

Apple ID شما حسابی است که برای دسترسی به سرویس های Apple مانند App Store ، Apple Music ، iCloud ، iMessage ، FaceTime و غیره از آن استفاده می کنید. این شامل آدرس ایمیل و گذرواژه ای است که برای ورود به سیستم استفاده می کنید و همچنین اطلاعات تماس ، پرداخت و امنیتی را که در سرویس های Apple استفاده می کنید. اپل حریم خصوصی اطلاعات شخصی شما را بسیار جدی می گیرد و برای حفاظت از Apple ID شما از روش های استاندارد صنعت استفاده می کند.

در اینجا برخی از بهترین روشهایی وجود دارد که می توانید برای به حداکثر رساندن امنیت حساب خود دنبال کنید.

برای Apple ID خود از یک رمز عبور قوی استفاده کنید
طبق سیاست های اپل ، شما باید از گذرواژه های قوی برای اپل آیدی خود استفاده کنید. رمز ورود شما باید هشت حرف یا بیشتر داشته باشد و شامل حروف بزرگ و کوچک و حداقل یک عدد باشد. همچنین می توانید نویسه ها و علائم نگارشی اضافی اضافه کنید تا رمز عبور خود را حتی بیشتر تقویت کنید. اپل همچنین از قوانین رمز عبور دیگر برای اطمینان از حدس آسان رمز ورود خود استفاده می کند.

اگر مطمئن نیستید که یک رمز عبور قوی دارید ، به صفحه حساب اپل آیدی خود بروید تا در اسرع وقت رمز عبور خود را تنظیم کنید.

حدس زدن پاسخ سوالات امنیتی خود را سخت کنید
اپل با استفاده از سوالات امنیتی روش ثانویه ای را برای شناسایی آنلاین یا هنگام تماس با پشتیبانی اپل در اختیار شما قرار می دهد. سوالات امنیتی به گونه ای طراحی شده اند که برای شما به یاد ماندنی هستند اما حدس زدن برای دیگران سخت است. هنگامی که همراه با سایر اطلاعات شناسایی استفاده می شود ، آنها به اپل کمک می کنند تا تأیید کند شما شخصی هستید که درخواست دسترسی به حساب خود را دارید. اگر سوالات امنیتی خود را انتخاب نکرده اید ، برای تنظیم آنها به صفحه حساب Apple ID خود مراجعه کنید.

با احراز هویت دو عاملی از حساب خود محافظت کنید
اپل یک روش امنیتی بهبود یافته به نام احراز هویت دو عاملی ارائه می دهد که برای اطمینان از اینکه شما تنها شخصی هستید که می توانید به حساب خود دسترسی پیدا کنید ، حتی اگر شخص دیگری رمز ورود شما را بداند ، طراحی شده است. هنگامی که برای اولین بار Apple ID و رمز ورود خود را در دستگاه جدید وارد می کنید ، از شما می خواهیم هویت خود را با یک کد تأیید شش رقمی تأیید کنید. این کد به طور خودکار در سایر دستگاه های شما نمایش داده می شود یا برای شماره تلفنی که به آن اعتماد دارید ارسال می شود. برای ورود به سیستم کافیست کد را وارد کنید و به حساب خود در دستگاه جدید دسترسی پیدا کنید. هرگز گذرواژه یا کد تأیید خود را با شخص دیگری به اشتراک نگذارید.

اگر از iOS 11.3 یا بالاتر در iPhone خود استفاده می کنید ، نیازی به وارد کردن کد تأیید نیست. در برخی موارد ، شماره تلفن معتمد شما به طور خودکار در پس زمینه iPhone شما تأیید می شود. این یک کار کم است که انجام می شود و حساب شما همچنان با احراز هویت دو عاملی محافظت می شود.

احراز هویت دو عاملی مستقیماً در وب سایت های iOS ، macOS ، tvOS ، watchOS و Apple تعبیه شده است. اگر دستگاهی دارید که از جدیدترین سیستم عامل iOS یا macOS استفاده می کند یا به مرورگر وب و شماره تلفن دسترسی دارید ، می توانید از تأیید اعتبار دو عاملی با Apple ID خود استفاده کنید. احراز هویت دو عاملی روش امنیتی پیش فرض برای برخی شناسه های جدید اپل است که در iOS 10.3 یا بالاتر و macOS 10.12.4 یا بالاتر ایجاد شده اند.

اگر دستگاه هایی ندارید که می توانند به iOS 9 یا بالاتر یا OS X El Capitan یا نسخه های بعدی به روز شوند ، می توانید به جای آن تأیید صحت دو مرحله ای را برای Apple ID خود تنظیم کنید.

برای استفاده از ویژگی های خاصی که به امنیت بهتر نیاز دارند ، به احراز هویت دو عاملی نیاز دارید.

رمزگذاری و SSL را بررسی کنید
تمام صفحات وب که می توانید Apple ID خود را مشاهده یا تغییر دهید از Secure Sockets Layer (SSL) برای محافظت از حریم خصوصی شما استفاده می کنند. در Safari ، هنگام دسترسی به حساب خود در صفحه حساب Apple ID خود ، به دنبال نماد Lock در مرورگر خود بگردید تا بدانید جلسه شما کاملاً رمزگذاری شده و ایمن است.

سیاست های حفظ حریم خصوصی و امنیتی کارمندان
علاوه بر رمزهای عبور قوی ، رمزگذاری و سایر فناوری ها ، اپل سیاست ها و رویه های سختگیرانه ای را برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به حساب شما در نظر گرفته است. بدون اثبات هویت شما از طریق پین پشتیبانی موقت و سایر معیارهای دقیق انتخاب شده ، پشتیبانی اپل نمی تواند به شما در انجام هر کاری در حساب شما کمک کند. این سیاست ها به طور منظم مورد بازرسی و بازبینی قرار می گیرند.

 


 

نکات دیگر برای ایمن نگه داشتن حساب خود
امنیت آنلاین مناسب نیاز به ترکیبی از شرکت ها با استفاده از خدمات اینترنتی و رفتار آگاهانه توسط کاربران دارد. در زیر چند نکته برای رعایت حداکثر امنیت هنگام استفاده از Apple ID و سایر حساب های آنلاین ، رعایت شده است.

نکات رمز عبور:
همیشه از یک رمز عبور قوی استفاده کنید.
هرگز از گذرواژه اپل آیدی خود با سایر حسابهای آنلاین استفاده نکنید.
رمز عبور خود را مرتباً تغییر دهید و از استفاده مجدد از رمزهای عبور قدیمی خودداری کنید
سوالات و پاسخهای امنیتی را انتخاب کنید که به راحتی نمی توان حدس زد. پاسخ های شما حتی تا وقتی که آنها را بخاطر بسپارید می تواند مزخرف باشد. به عنوان مثال ، سوال: رنگ مورد علاقه شما چیست؟ پاسخ: موتزارت.
نکات حساب:

اگر آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه با Apple ID خود را رها کردید ، مطمئن شوید که Apple ID خود را در اسرع وقت با اطلاعات فعلی به روز کنید.
احراز هویت دو عاملی را برای Apple ID خود تنظیم کنید تا یک لایه امنیتی بیشتر به حساب خود اضافه کنید و دیگر نیازی به سالات امنیتی ندارید.
از کلاهبرداری فیشینگ خودداری کنید. روی پیوندهای موجود در ایمیل یا پیامک های مشکوک کلیک نکنید و هرگز اطلاعات شخصی را در هر وب سایتی که مطمئن نیستید قانونی است ، ارائه نکنید. با نحوه شناسایی تلاشهای فیشینگ آشنا شوید.
Apple ID خود را با افراد دیگر ، حتی اعضای خانواده به اشتراک نگذارید.
هنگام استفاده از رایانه عمومی ، همیشه از حساب کاربری خارج شوید تا از دسترسی افراد دیگر به حساب شما جلوگیری شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید