وبلاگ

گوگل ویس نامبر ( شماره مجازی گوگل ویس )

Google Voice یک سرویس تلفنی است که خدمات انتقال پیام و پست صوتی ، پیام صوتی و متنی و همچنین خاتمه تماس بین المللی ایالات متحده و بین المللی برای مشتریان حساب Google در ایالات متحده و Google Workspace (G Suite سابق تا اکتبر 2020) مشتریان در کانادا ، دانمارک ، فرانسه ، هلند ، پرتغال ، اسپانیا ، سوئد ، سوئیس و انگلیس. این سرویس پس از اینکه شرکت خدمات GrandCentral را بدست آورد ، توسط Googleon در 11 مارس 2009 راه اندازی شد.

Google Voice یک شماره تلفن ایالات متحده ارائه می دهد که توسط کاربر از طریق شماره های موجود در کدهای منطقه انتخاب شده ، به صورت رایگان برای هر حساب کاربری انتخاب می شود. تماس با این شماره به شماره تلفنی ارسال می شود که هر کاربر باید در پورتال وب حساب پیکربندی کند. ممکن است چندین مقصد مشخص شود که به طور همزمان برای تماس های دریافتی زنگ می خورند. ایجاد سرویس به شماره تلفن ایالات متحده نیاز دارد. یک کاربر ممکن است از طریق تلفن های زنگ دار که در پورتال وب پیکربندی شده است پاسخ دهد و تماس بگیرد. در هنگام تماس دریافت شده کاربر ممکن است بین تلفنهای پیکربندی شده جابجا شود.

کاربران در ایالات متحده ممکن است تماس های خروجی به مقصد داخلی و بین المللی برقرار کنند. تماس ها ممکن است از طریق هر یک از تلفن های پیکربندی شده و همچنین از طریق یک برنامه دستگاه تلفن همراه یا از درگاه حساب شروع شوند. از آگوست 2011 ، کاربران در بسیاری از کشورهای دیگر ممکن است از برنامه های تحت وب با شماره تلفن های داخلی و بین المللی تماس های خروجی برقرار کنند.

بسیاری دیگر از سرویس های Google Voice – مانند پیام صوتی ، پیام کوتاه متنی ، سابقه تماس ، غربالگری تماس ، مسدود کردن تماس های ناخواسته و رونویسی صوتی به متن پیام های پست صوتی – نیز در دسترس ساکنان ایالات متحده است. از نظر ادغام محصول ، پیام های صوتی رونویسی و صوتی ، اعلان های تماس از دست رفته و / یا پیام های متنی به صورت اختیاری می توانند به حساب ایمیل مورد نظر کاربر ارسال شوند. علاوه بر این ، پیام های متنی را می توان از طریق ایمیل آشنا یا رابط کاربری IM با خواندن و نوشتن پیام های متنی به ترتیب در Google Talk (ارسال پیام کوتاه از طریق رایانه به تلفن) ارسال و دریافت کرد. کنفرانس ویدیویی چند منظوره Google Voice (با پشتیبانی از اشتراک اسناد) اکنون با Google Hangouts ادغام شده است.

این سرویس توسط کاربر در یک برنامه تحت وب پیکربندی و نگهداری می شود ، پس از سرویس پست الکترونیکی Google ، Gmail یا با برنامه های Android و iOS در تلفن های هوشمند یا رایانه لوحی ، سبک آن ارائه می شود. Google Voice در حال حاضر مکالمه رایانه ای به تلفن در ایالات متحده و کانادا و تماس صوتی و تصویری رایانه شخصی به کامپیوتر در سراسر جهان را بین کاربران افزونه مرورگر Google+ Hangouts (در Windows ، Mac OS X مبتنی بر Intel و لینوکس)

تقریباً همه تماس های داخلی و خروجی به ایالات متحده (از جمله آلاسکا و هاوایی) و کانادا در حال حاضر از ایالات متحده و کانادا رایگان است و از هر مکان 0.01 دلار در دقیقه است. تماس های بین المللی طبق برنامه ارسال شده در وب سایت Google Voice صورتحساب می گیرند.

اواخر سال 2009 ، Google Voice تقریباً 1.4 میلیون کاربر داشت كه 570،000 نفر از آنها 7 روز در هفته از این سرویس استفاده می كردند. این شماره پس از اینکه Google سرویس Google Voice خود را از “فقط دعوت” تغییر داد تا در دسترس همه مشترکان Gmail در ایالات متحده قرار گیرد ، به طور قابل توجهی افزایش یافت. یک پست وبلاگ Wired رقم 3.5 میلیون نفر را در سال 2013 نقل کرده است.

مشتریان حساب Google در اکثر کشورهای دیگر غیر از ایالات متحده و کانادا فقط از طریق ادغام با Google Hangouts ممکن است به خدمات قطع تماس دسترسی داشته باشند.

بررسی اجمالی

Google تماس صوتی رایانه شخصی به رایانه را در سراسر جهان ارائه می دهد. همانطور که در بالا توضیح داده شد ، کاربران Google Voice در بسیاری از کشورها ممکن است با شماره تلفن های بین المللی تماس کم هزینه برقرار کنند و در حال حاضر نیز ممکن است در ایالات متحده و کانادا مکالمه رایانه شخصی به تلفن را انجام دهند. وینسنت پاکت ، یکی از بنیانگذاران GrandCentral که مدیر ارشد محصولات گوگل شد ، در سال 2009 گفت که انتظار دارد سرویس داخلی Google Voice رایگان بماند زیرا هزینه کار بسیار کم است و “ما می توانیم از تماس های بین المللی به اندازه کافی درآمد کسب کنیم برای پشتیبانی از خدمات. چندین سال پس از این پیش بینی ، خدمات به صورت رایگان باقی می ماند.

شماره تلفن محلی Google Voice برای تماسهای دریافتی در حال حاضر فقط برای کاربران در ایالات متحده در دسترس است. کاربران ممکن است یک شماره تلفن واحد ایالات متحده را از کدهای منطقه مختلف انتخاب کنند. تماس های ورودی با شماره ممکن است به طور همزمان با هر یک از تلفن های پیکربندی شده کاربر یا ویژگی Google Talk حساب تماس گرفته شود. براساس شماره تماس یا گروه تماس (به عنوان مثال ، خانواده ، دوستان ، کار) ، یا در زمان روز (به عنوان مثال ، غیرفعال کردن تلفن خانه در ساعات کاری و مسیریابی تماس ها با تلفن همراه یا شماره مشاغل) ، شماره های فردی ممکن است به حلقه. این سرویس همچنین دارای پست صوتی دارای رونویسی پست صوتی خودکار قابل فهرست شدن است که از طریق مرورگر وب ، پست الکترونیکی یا تلفنی قابل دسترسی است. Google Voice مسدود کردن خودکار شماره های شناخته شده ، به عنوان مثال ، بازاریابان از راه دور ، امکان تغییر خطوط در هنگام مکالمه ، تبریک های مختلف پیام صوتی مبتنی بر تماس گیرنده ، بازارسال پیام کوتاه (پیام کوتاه) و ضبط تماس را فراهم می کند.

پیش از این ، مشتریان Gizmo5 ، یک فروشنده سرویس Session Initial Protocol (SIP) خریداری شده توسط Google ، مجاز به ارسال تماس به سرویس Gizmo خود بودند که ممکن است با استفاده از یک برنامه رایانه ای رایگان ، یا یک برنامه وب یا سخت افزار تلفنی مبتنی بر SIP پاسخ داده شود.  Google در 3 آوریل 2011 خدمات Gizmo5 را متوقف کرد.

چندین سرویس رقابتی با شماره های مجازی مانند eVoice وجود دارد. خدمات شماره گذاری شخصی از سال 1993 در انگلستان در دسترس است ، مشابه خدمات AT&T True Connections 500 که در دهه 1990 در ایالات متحده ارائه شده است. سرویس AT&T برای تغییر لیست شماره تلفن به درگیری مستقیم AT&T نیاز داشت ، در حالی که سرویس Google در کاربر از طریق وب قابل تنظیم است.

 


 

تاریخچه

اصل و نسب
GrandCentral که در سال 2005 توسط کریگ واکر و وینسنت پاکت با بودجه Minor Ventures تاسیس شد ، در 2 ژوئیه 2007 توسط گوگل با معامله 95 میلیون دلار در معامله ای به رهبری مایلز آقا خریداری شد. اگرچه کاربران Grand Central پس از خرید توانستند به استفاده از این سرویس ادامه دهند ، کاربران جدید پذیرفته نشدند و Google در مورد برنامه های خود برای این سرویس اظهارات عمومی نکرد.  در 11 مارس 2009 ، مدیریت سرویس فاش کرد که تیم در تمام آن دوره ، ظاهراً مخفیانه ، روی آن کار می کرده است  و نام تجاری آن “Google Voice” است. این کار برای حفظ بیشتر عملکردهای ارائه شده در GrandCentral و افزودن ویژگی های جدید بود. گوگل مشاور طراحی مخابرات ، پیتر بوچارد را استخدام كرد. او را برای ایجاد تغییرات و کمک به راه اندازی مجدد سرویس به خدمت گرفتند.

انتقال گوگل
Google Voice در 11 مارس 2009 ، براساس GrandCentral ، با ویژگی های جدید ، از جمله رونویسی پست صوتی و مدیریت پیام کوتاه ، راه اندازی شد. با این حال ، ویژگی Ringback Tone GrandCentral به Google Voice منتقل نشد. Google حسابهای GrandCentral سابق را به Google Voice منتقل کرد و اعلام کرد که این سرویس “ظرف چند هفته” از اعلامیه ، شروع به پذیرش اعضای جدید می کند. در تاریخ 25 ژوئن 2009 ، برنامه امروز NBC اظهار داشت که Google Voice در آن روز در سراسر کشور در دسترس خواهد بود.  گوگل این موضوع را در یک پیام توییتر تأیید کرد و بیان داشت: “Google Voice در NBC Today Show. از افرادی که در لیست رزرو هستند امروز دعوت می شود.] این گسترش ابتدا به صف های کاربران در لیست دعوت محدود شد.کاربرانی که مانده های پرداختی دارند نیز تعداد محدودی فرصت دعوت به دست می آورند.

در تاریخ 1 ژوئیه 2009 ، Google Voice گزینه ای را برای کاربران فراهم کرد تا شماره تلفن خدمات خود را با پرداخت 10 دلار آمریکا تغییر دهند.

در 15 سپتامبر 2009 ، خدمات تماس GrandCentral متوقف شد. مشترکانی که از وب سایت استفاده می کردند هنوز می توانند برای بازیابی پیام ها و داده های قدیمی به سایت وارد شوند. [29] پس از خاتمه خدمات تلفن GrandCentral ، هنوز هم به کاربرانی که به Google Voice منتقل نشده اند توصیه می شود حساب خود را به Google Voice ارتقا دهند.

کسب Gizmo5

در 12 نوامبر 2009 ، گوگل اعلام كرد كه Gizmo5 را با گزارش 30 میلیون دلار نقدی خریداری كرده است.تأثیر عمده این اعلامیه این بود که Gizmo5 ورود به سیستم ثبت نام جدید را تا زمان راه اندازی مجدد توسط Google به حالت تعلیق درآورد.  گزارش شده است که گوگل در حال کار بر روی یک برنامه دسک تاپ است ، اگرچه شایعات نیز مبنی بر لغو این پروژه به نفع راه حل مبتنی بر مرورگر منتشر شده است. در تاریخ 26 آگوست 2010 به حساب های Gmail با Google Voice عملکردی برای برقراری و دریافت تماس داده شد. مدیر محصول Google Voice ، وینسنت پکت ، تأیید کرد که این عملکرد با کمک فناوری دریافت شده پس از کسب Gizmo5 اضافه شده است. در سال 2011 ، سایت Gizmo5 خدمات خود را به روی اعضای ثبت شده خود بسته است. از ژانویه 2012 ، وب سایت دیگر در دسترس نیست.

در دسترس بودن
در 22 ژوئن 2010 ، Google Voice الزام دعوت به مشترک شدن را لغو کرد و این سرویس برای هر کسی در ایالات متحده با حساب Google در دسترس قرار گرفت.

رد شدن از فروشگاه برنامه iPhone
در تاریخ 27 ژوئیه 2009 ، شرکت اپل یک برنامه Google Voice را که شش هفته قبل توسط گوگل ارسال شده بود ، رد کرد. برنامه های دیگری که برای استفاده با Google Voice ایجاد شده اند ، مانند GVdialer ، GV Mobile و VoiceCentral ، از فروشگاه App حذف شدند. اپل اظهار داشت که دلیل رد و حذف این است که این برنامه ها جایگزین برخی از توابع و ویژگی های آیفون شده اند.

سخنگوی Google این بیانیه را در این باره منتشر کرد:

ما سخت کار می کنیم تا برنامه های Google را به تعدادی از سیستم عامل های تلفن همراه ، از جمله iPhone وارد کنیم. اپل Inc برنامه Google Voice را که شش هفته پیش به فروشگاه App Apple ارسال کردیم تأیید نکرد. ما به کار خود ادامه خواهیم داد تا خدمات خود را به کاربران آیفون منتقل کنیم – به عنوان مثال ، با بهره گیری از پیشرفت در مرورگرهای تلفن همراه.

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) در مورد رد Google Voice برای آیفون پرسشی را آغاز کرد. “FCC س askedال کرد که چرا اپل برنامه Google Voice را برای iPhone رد کرده و” برنامه های شخص ثالث “مرتبط را از فروشگاه خود حذف کرده است.” FCC همچنین از Google درخواست کرده است نامه ای را در توصیف کاربرد Google Voice ارسال کند. “این درخواست بخشی از تحقیقات گسترده کمیسیون در مورد معاملات انحصاری بین شرکت های تلفن همراه و تولیدکنندگان گوشی برای تلفن های گرم است.

گوگل در پاسخ به FCC اظهار داشت که برنامه Google Voice از شبکه صوتی شرکت مخابراتی برای برقراری تماس های تلفنی استفاده می کند ،  باورهای غلط موجود در مورد پروتکل Voice over Internet را از بین می برد. AT&T اظهار داشت که آنها هیچ نقشی در تأیید یا رد برنامه Google Voice ندارند. اپل اظهار داشت که آنها این درخواست را رد نکرده اند اما به بررسی آن ادامه می دهند.  یک استدلال در مورد اجازه دادن به برنامه Google Voice در iPhone این است که آنها نگرانند که این برنامه جایگزین رابط کاربری iPhone با خود باشد. با این وجود تعداد زیادی شماره گیر و برنامه پیام رسانی از فروشگاه برنامه در دسترس است

در نتیجه رد شدن از فروشگاه اپل ، گوگل برنامه Google Voice iPhone خود را به عنوان یک برنامه وب در ژانویه 2010 منتشر کرد و برنامه های خاصی مانند GV Mobile از طریق Cydia در آیفون های شکسته زندان در دسترس است.

در سپتامبر 2010 ، شان كواكس ، خالق برنامه GV Mobile + ، در توییتر خود اعلام كرد كه اپل این برنامه را مجدداً پذیرفته است و از آن زمان برای خرید در فروشگاه برنامه اپل در دسترس است. این دومین برنامه سرویس Google Voice است که به مدت یک سال و نیم در فروشگاه برنامه رسمی اپل موجود است و فقط یک روز پس از در دسترس بودن “GV Connect” منتشر شد.

در نوامبر 2010 ، برنامه رسمی Google Voice iPhone در فروشگاه App در ایالات متحده در دسترس قرار گرفت ، اما هنوز در سایر کشورها در دسترس نبود.

Google Hangouts
در سپتامبر 2014 ، برخی از ویژگیهای Google Voice در برنامه Google Hangouts ، یک سرویس گیرنده پیام رسانی فوری ، جایگزین Google Talk شدند.

بروزرسانی 2017
در ژانویه 2017 ، Google اولین به روزرسانی مهم را در Google Voice در حدود 5 سال اخیر برای Android ، iOS و وب انجام داد. رابط کاربری با Material Design تعمیر اساسی شد. MMS گروهی و عکس بطور بومی در Voice پشتیبانی شد ، این بستگی به ادغام Hangouts ندارد. رونویسی پست صوتی برای اسپانیایی معرفی شد و گوگل قول داد که به روزرسانی ها و ویژگی های جدیدی را ارائه دهد.

Google Voice برای مشتریان Google Workspace
G Suite در 6 اکتبر 2020 به Google Workspace تبدیل شد.

انتشار بتا Google Voice برای مشتریان Google Workspace
در تاریخ 25 ژوئیه 2018 ، گوگل از راه اندازی نسخه بتا Google Voice برای مشتریان تجاری در رویداد Cloud NEXT خود در سانفرانسیسکو ، کالیفرنیا خبر داد.

Google Voice به طور کلی برای مشتریان Google Workspace در دسترس قرار می گیرد
در تاریخ 10 آوریل 2019 ، Google انتشار عمومی در دسترس بودن برای Google Voice برای مشتریان موجود G Suite (اکنون Google Workspace) در کشورهای منتخب را اعلام کرد.

امکانات
ویژگی های Google Voice که بسیاری از آنها از GrandCentral حفظ شده اند ، شامل موارد زیر است:

تماس با شماره تلفن های بین المللی با نرخ شروع از 0.01 دلار در دقیقه
امکان تغییر شماره شما با پرداخت هزینه
امکان حمل شماره تلفن همراه با پرداخت هزینه
تعیین شماره تلفن موجود به جای شماره Google Voice در هنگام راه اندازی اولیه برای استفاده با قابلیت های محدود ، مانند برخی از عملکردهای پست صوتیو استفاده از سیستم نامه صوتی برای شماره تلفن کاربر (فقط دستگاه های تلفن همراه). [56]
در حالی که بسیاری از مشتریان در کشورهای دیگر در کنار ایالات متحده به خدمات Google Voice معروف شده اند ، این ویژگی ها کاهش می یابد و مشتریان معمولاً برای تماس با کشورهای خود هزینه دریافت می کنند. در حال حاضر تماس تلفنی Google Voice از طریق رایانه با تلفن فقط برای تماس با ایالات متحده و کانادا یا برای تماس های داخلی یا بین المللی از ایالات متحده و کانادا کار می کند. گوگل قصد دارد این مورد را برای سایر کشورها نیز اجرا کند ، اما محدوده زمانی منتشر نشده است. برای دریافت شماره تلفن Google Voice برای هدایت تماس های دریافتی ، شماره تلفن ایالات متحده مورد نیاز است.

هویت تماس گیرنده
هنگامی که کاربر با تماس با شماره Google Voice خود کاربر و استفاده از گزینه های منوی سرویس ، یا هنگامی که از پورتال حساب تحت وب برای قرار دادن استفاده می شود ، Google Voice از شماره Google Voice تماس گیرنده به عنوان CLID در تماسهای خروجی استفاده می کند. تماس بگیرید.

برنامه های تلفن همراه

نمونه صندوق ورودی قدیمی Google Voice در Android Jelly Bean
برنامه های Google Voice برای Android و iOS می توانند به طور خودکار از طریق سرویس Google Voice کاربر تماس و پیامک خروجی برقرار کنند.

Google Voice رسما از پیامک های شماره تلفن خارج از ایالات متحده پشتیبانی نمی کند.  از تاریخ 1 ژوئن 2010 ، گوگل متون بین المللی را به قصد بازگرداندن سرویس پس از ایجاد سیستم های صورتحساب ، به طور عمدی مسدود کرده بود.

ادغام در Gmail و Google Talk
همچنین نگاه کنید به: Google Talk
وقتی Google Voice در حین آزمایش بتا ارائه شد ، آزمایشگاه های Gmail افزونه ای را ارائه دادند تا کاربران بتوانند پیام های پست صوتی را در صندوق ورودی Gmail خود گوش دهند.  از 26 آگوست 2010 ، کاربران Gmail ایالات متحده ممکن است از داخل Gmail به ایالات متحده ، کانادا و مقصد بین المللی تماس بگیرند.  تماس با شماره تلفن های ایالات متحده و کانادا رایگان است ، در حالی که هزینه مکالمه با مقصد بین المللی از 1 سنت در دقیقه شروع می شود.  این امر با کمک یک پلاگین گفتگوی صوتی و تصویری برای مرورگرهای وب برای اتصال به دوربین ها ، میکروفون ها و بلندگوهای نصب شده در رایانه امکان پذیر است.

محدودیت ها
بدون تماس اضطراری
Google Voice از خود به عنوان “برنامه مدیریت تماس پیشرفته” یاد می کند و به همین ترتیب “توانایی برقراری یا دریافت تماس های خدمات اضطراری را ندارد. تلاش برای شماره گیری 911 در ایالات متحده نشان دهنده معتبر نبودن شماره است.

سرویس پیام کوتاه بین المللی محدود
Google Voice از ارسال پیام های متنی به شماره تلفن های ایالات متحده و کانادا پشتیبانی می کند ، اما کاربران می توانند پیام های متنی را از هرجای دنیا دریافت کنند.

خدمات VoIP
Google Voice Voice Over IP (VoIP) را به عنوان بتا از طریق وب و سرویس گیرندگان Android مجاز می داند. قبلاً از سیگنالینگ XMPP پشتیبانی می کرد اما دیگر پشتیبانی نمی کند. با این حال ، گزارش شده است که در یک زمان برخی از کاربران می توانند با حساب های Google Voice خود از طریق پروتکل Session Initiation (SIP) تماس بگیرند.

دستگاه های شخص ثالث
تولیدکنندگان سخت افزار مانند Obihai Technology دستگاه هایی را ایجاد کرده اند که کاربر خانگی را قادر می سازد از تلفن های سیم دار معمولی برای برقراری تماس و دریافت تماس از طریق اتصال باند پهن خود از طریق Google Voice و همچنین سایر ارائه دهندگان خدمات استفاده کند.

Google Voice پشتیبانی خود را از برخی سرویس های XMPP در ماه مه 2014 خاتمه داد و باعث اختلال در سرویس برنامه های شخص ثالث شد. فروشندگان مبتلا شامل Talkatone ، GrooveIP و Obihai بودند. Obihai در ابتدا به کاربران خود توصیه کرد که به ارائه دهندگان رقیب مراجعه کنند اما با پشتیبانی رسمی Google Voice از آداپتورهای تلفنی آنالوگ سخت افزاری خود در 11 سپتامبر 2014 بازگشت.

تولیدکنندگان نرم افزار برنامه هایی مانند برنامه “GVJack” PCPhoneSoft.com را ارائه می دهند که دانگل های MagicJack را برای استفاده از Google Voice تبدیل می کند. GVJackApp برای magicJack و آداپتور تلفن GVMate به طور مستقل سیگنال می شوند و پس از خاتمه پشتیبانی از XMPP به کار خود ادامه می دهند (با استفاده از Google Hangouts).

بازارسال تماس و پست صوتی
اگر تلفنی که یک تماس به آن ارسال می شود ظرف 25 ثانیه متصل نشود ، تماس ها به پست صوتی Google Voice هدایت می شوند. کاربرانی که می خواهند تماس های خانه ، محل کار یا سیستم های پیام صوتی تلفن همراه خود را دریافت کنند ، باید غربالگری تماس را در Google Voice خاموش کنند و مطمئن شوند که سیستم پیام صوتی تلفن یا دستگاه های پاسخگویی تلفن قبل از 25 ثانیه بلند می شود.

حمایت کردن
Google Voice شماره تماس مستقیم پشتیبانی تلفنی را ارائه نمی دهد. با این وجود ، کاربران می توانند به مرکز راهنمای Google Voice سوالات متداول دسترسی پیدا کنند و از انجمن رسمی رایگان محصولات Google Groups Google Voice برای پشتیبانی استفاده کنند.

 


 

در صورتی که مایلید یک شماره گوگل ویس آمریکا بخرید می توانید از طریق لین زیر ثبت سفارش نمایید

 

شماره مجازی گوگل ویس آمریکا (Google Voice)

 

دیدگاهتان را بنویسید