وبلاگ

معرفی اپراتور O2 انگلیس

O2 انگلیس (به طور قانونی با نام Telefonica UK Ltd. گنجانده شده است) یک ارائه دهنده خدمات ارتباط از راه دور انگلیس است ، متعلق به Telefónica ، دفتر مرکزی آن در Slough ، انگلیس است. O2 دومین اپراتور بزرگ شبکه تلفن همراه در انگلستان است که با 26.4 میلیون مشترک در فوریه 2020 ، پس از EE و پس از آن Vodafone و Three وجود دارد.

این شرکت در سال 1985 به عنوان Cellnet ، در ابتدا سرمایه گذاری مشترک بین گروه BT و Securicor ، بعداً به طور کامل متعلق به BT ، تشکیل شد. Cellnet در کنار Vodafone یکی از دو شبکه همراه اول در انگلیس بود. BT در سال 2002 بخش تلفن همراه خود را به عنوان mmO2 plc خراب کرد که مارک “O2” را برای مشاغل معرفی کرد. در سال 2006 این شرکت توسط Telefónica خریداری شد که مارک O2 و دفتر مرکزی شرکت را در انگلیس حفظ کرد. Telefónica و Liberty Global در ماه مه سال 2020 توافق کردند که این شرکت را با Virgin Media ادغام کنند.

بررسی اجمالی
O2 در 7 ژانویه 1985 به عنوان Cellnet ، سرمایه گذاری مشترک 60:40 بین BT Group و Securicor تشکیل شد. در سال 1999 ، BT سهم Securicor از Cellnet را به دست آورد و بعداً این شرکت با نام تجاری BT Cellnet تغییر نام یافت. در ژوئن 2000 ، BT Cellnet اولین سرویس تجاری خدمات عمومی رادیو بسته های جهانی (GPRS) را راه اندازی کرد. این شرکت ، همراه با مشاغل ارتباط از راه دور تلفن همراه BT Group در آلمان ، ایرلند و هلند ، بخشی از بخش BT Wireless بودند. این امر در سال 2002 از گروه BT جدا شد و یک شرکت هلدینگ جدید به نام mmO2 plc ایجاد کرد که برند جدید “O2” را برای مشاغل معرفی کرد. در سال 2005 ، mmO2 plc به O2 plc تغییر نام داد.

O2 plc در سال 2006 توسط شرکت مخابرات اسپانیا Telefónica به مبلغ 18 میلیارد پوند خریداری شد. طبق این شرایط ، Telefónica موافقت کرد مارک “O2” و دفتر مرکزی شرکت در انگلیس را حفظ کند. O2 plc در سال 2007 به Telefónica O2 Europe و سپس در سال 2008 به Telefónica Europe plc تغییر نام یافت و به هلدینگ عملیات Telefónica در انگلیس تبدیل شد.

خرید Telefónica
در 30 نوامبر 2005 ، O2 با تصاحب Telefónica ، یک شرکت مخابراتی اسپانیایی ، به مبلغ 17.7 میلیارد پوند (2 پوند برای هر سهم) به صورت نقدی موافقت کرد. سرانجام در سال 2006 انجام شد. طبق اعلامیه ادغام ، O2 نام خود را حفظ کرد و همچنان در انگلستان مستقر شد و هم برند و هم تیم مدیریت را حفظ کرد. این ادغام در 23 ژانویه 2006 بدون قید و شرط صورت گرفت.

به دنبال خرید O2 ، Telefónica تغییر سازمانی شرکتی را انجام داد که شاهد ادغام مشاغل ثابت و سیار خود در اسپانیا و انتقال املاک مخابراتی اروپایی غیر اسپانیایی Telefónica به مارک O2 بود. بنابراین ، فعالیت های Český Telecom و Eurotel در جمهوری چک و همچنین تجارت Telefónica Deutschland در آلمان تحت کنترل O2 قرار گرفتند ، که وضعیت شرکت عمومی ثبت شده در انگلستان را با هیئت مدیره و ساختارها و فرایندهای شرکت خود حفظ کرد. Telefónica تصمیم گرفت تا فعالیت های تلفن همراه موجود خود را در سایر نقاط جهان با نام تجاری Movistar حفظ کند. این نام در اسپانیا و در بیشتر کشورهای آمریکای لاتین استفاده می شود که توسط یک تیم مدیریت جداگانه اداره می شود.

از سال 2007
در 15 ژوئیه 2009 ، O2 با راه اندازی O2 Money وارد صنعت خدمات مالی شد ، که اولین گام در روند ادغام خدمات مالی در تلفن های همراه بود. برنامه های آینده شامل ساخت فناوری Near Field Communication (NFC) در تلفن های همراه در انگلستان بود.

O2 و Vodafone در ژوئن 2012 معامله ای را امضا کردند که دو شرکت در فن آوری شبکه خود “ایجاد” می کنند و یک شبکه ملی متشکل از 150000 سایت فرستنده ایجاد می کنند. هر دو شبکه به طیف متحرک مستقل خود ادامه خواهند داد.

تلاش برای فروش
در 24 نوامبر 2014 ، گزارش شد که BT در حال مذاکره برای خرید O2 است ، در حالی که در همان زمان BT تأیید کرد که برای خرید EE نیز در حال مذاکره است.BT متعاقباً با EE وارد گفتگوهای انحصاری شد.

در 23 ژانویه 2015 ، لی کا شینگ ، مالک Hutchison Whampoa and the Three Three (که در انگلیس فعالیت می کند) برای خرید O2 تا 10.25 میلیارد پوند (15.4 میلیارد دلار) وارد مذاکره شد. با این حال ، این اقدام با نظارت دقیق تنظیم کننده های رقابت روبرو شد زیرا باعث کاهش تعداد اپراتورهای اصلی در انگلیس می شود ، در صورت ترکیب با خرید احتمالی EE توسط BT ، از چهار به سه نفر. هاچیسون وامپو قبلاً شبکه O2 را از Telefónica در جمهوری ایرلند به دست آورده بود ، که از آن زمان به بعد در شبکه سه قرار گرفته است. شبکه ترکیبی برای ایجاد بزرگترین شبکه موبایل در انگلیس از EE پیشی می گرفت.

این معامله منوط به تصویب مقررات بود.کمیسیون اروپا در دسامبر 2015 تصمیم گرفت که تصرف Hutchison در تجارت O2 Telefónica در انگلستان را به سازمان رقابت و بازارهای این کشور ارجاع ندهد ، که با این استدلال که به عنوان تنظیم کننده رقابت انگلیس ، مجاز به تحقیق در مورد برنامه ریزی شده است ، این کمیسیون – و نه کمیسیون – باید حق تصمیم گیری در مورد معامله را داشته باشد ، که ادعا می کند “رقابت قابل توجهی در بازارهای خرده فروشی موبایل و عمده فروشی تلفن همراه انگلستان را تحت تأثیر قرار می دهد” ، ادعا می کند که تحقیق در مورد تصرف “از تکرار و تقسیم “.  در 11 مه 2016 ، کمیسیون اروپا به طور رسمی مانع از اتصال O2 و Three شد ، با این استدلال که این ادغام باعث کاهش انتخاب مصرف کننده و هزینه های بالاتر خدمات خواهد شد.

در سپتامبر 2016 ، Telefónica تعدادی از بانک های سرمایه گذاری را منصوب کرد تا تجارت را به سرمایه گذاران بفروشند.

ادغام پیشنهادی با ویرجین مدیا
در 7 مه 2020 ، اعلام شد که Telefónica توافق کرده است Telefónica UK را با شرکت تابعه لیبرتی گلوبال ویرجینا ، مشروط بر تصویب ، در یک سرمایه گذاری مشترک 50/50 ادغام کند. در صورت تصویب معامله ، ادغام تا اواسط سال 2021 تکمیل خواهد شد.


 

اگر آیفون شما قفل اپراتور O2 انگلیس است می توانید با بهترین قیمت و زمان دستگاه خود را آنلاک کنید

جهت آنلاک آیفون خود به لیست سرویس های تخصصی سایت مراجعه کنید و اگر اطلاعات کافی ندارید با پشتیبانی سایت در تماس باشید

 

دیدگاهتان را بنویسید