وبلاگ

iPadOS 16 اپل از آیپد جدید رونمایی کرد

iPadOS 16 دارای صفحه نمایش بزرگ 10.9 اینچی Liquid Retina، تراشه قدرتمند A14 Bionic، دوربین های پیشرفته، اتصال بی سیم سریع، USB-C، پشتیبانی از صفحه کلید جدید Magic Folio و موارد دیگر.

 

 

CUPERTINO، CALIFORNIA اپل امروز iPad جدید را با طراحی تمام صفحه با نمایشگر بزرگ 10.9 اینچی Liquid Retina معرفی کرد.

آی‌پد جدید از تراشه A14 Bionic استفاده می‌کند که عملکردی سریع‌تر با راندمان انرژی باورنکردنی برای کارهای سخت ارائه می‌دهد و در عین حال عمر باتری تمام روز را ارائه می‌کند.

دوربین‌های به‌روزرسانی شده شامل یک دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی Ultra Wide هستند که در امتداد لبه افقی iPad قرار گرفته است. تجربه تماس ویدیویی حتی بهتر، و دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی به روز شده برای ثبت عکس‌های واضح و واضح و ویدیوی ۴K.

یک درگاه USB-C از طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی پشتیبانی می‌کند، Wi-Fi 6 حتی اتصالات سریع‌تری را به ارمغان می‌آورد، و مدل‌های سلولی از 5G فوق‌سریع بهره می‌برند تا کاربران بتوانند در حین حرکت متصل بمانند.

Magic Keyboard Folio که به طور خاص برای iPad جدید طراحی شده است، دارای یک تجربه تایپ باورنکردنی، یک صفحه لمسی در هر مکانی و یک طراحی دو تکه همه کاره است.

با iPadOS 16 و پشتیبانی از Apple Pencil (نسل اول)، 2 iPad راه های بیشتری را برای خلاقیت و بهره وری به کاربران ارائه می دهد. آی‌پد جدید از امروز برای سفارش در دسترس است و از چهارشنبه، 26 اکتبر در فروشگاه‌ها در دسترس است.
گرگ جوسویاک، معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل می‌گوید: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که آی‌پد کاملاً بازطراحی‌شده را به پیشرفته‌ترین مجموعه آی‌پد خود تا کنون بیاوریم».

iPadOS 16 با صفحه نمایش بزرگ 10.9 اینچی Liquid Retina، تراشه قدرتمند A14 Bionic، اولین دوربین جلویی افقی، اتصال سریع بی‌سیم، USB-C و پشتیبانی از لوازم جانبی باورنکردنی مانند Magic Keyboard Folio، ارزش بیشتری را ارائه می‌کند. ، تطبیق پذیری بیشتر – و به سادگی سرگرم کننده تر است.”

 

 

طراحی جدید تمام صفحه در چهار نمای پر جنب و جوش

iPadOS 16 دارای طراحی تمام صفحه در چهار رنگ زیبا – آبی، صورتی، زرد و نقره‌ای است. صفحه نمایش خیره کننده 10.9 اینچی Liquid Retina تا لبه‌ها گسترش می‌یابد، بنابراین کاربران فضای بیشتری برای برنامه‌ها، بازی‌ها و سرگرمی در iPad در اختیار دارند – تقریباً به اندازه نسل قبلی.

صفحه نمایش جدید Liquid Retina یک تجربه بصری زیبا با رزولوشن 2360×1640 پیکسل، نزدیک به 4 میلیون پیکسل، 500 نیت روشنایی و فناوری True Tone ارائه می کند. Touch ID به دکمه بالای iPad منتقل می‌شود و باز کردن قفل، ورود به برنامه‌ها یا استفاده از Apple Pay را بدون مشکل می‌سازد.

 

 

A14 Bionic عملکرد بیشتری را برای iPad به ارمغان می آورد

تراشه قدرتمند A14 Bionic به آی‌پد می‌آید که 20 درصد افزایش CPU و 10 درصد بهبود گرافیک را نسبت به نسل قبلی ارائه می‌کند. این باعث می‌شود آی‌پد جدید تا 5 برابر سریع‌تر از پرفروش‌ترین تبلت اندرویدی 3 باشد و برای کاربرانی که به دنبال ارتقا از دستگاهی مانند آی‌پد (نسل هفتم) هستند، تا 3 برابر در عملکرد کلی آی‌پد جدید بهبود خواهند یافت.

عملکردهای پیشرفته یادگیری ماشین توسط یک موتور عصبی 16 هسته ای در A14 Bionic ارائه می شود – که تعداد هسته های A13 را دو برابر می کند – قابلیت های یادگیری ماشین را تا 80 درصد افزایش می دهد.

A14 Bionic برای کارهای روزمره مانند کار بر روی یک پروژه مدرسه، ویرایش یک ویدیو با وضوح بالا، یا اجرای یک بازی گرافیکی فشرده، عملکرد و کارایی قابل توجهی را به ارمغان می آورد.

 

 

دوربین های پیشرفته و صدا

برای اولین بار در هر iPad، دوربین جلو اکنون در امتداد لبه منظره قرار دارد. چه کاربران در حال تماس با FaceTime باشند و چه در حال ضبط ویدیو برای رسانه های اجتماعی باشند، آنها همیشه مستقیماً به سمت دوربین نگاه می کنند.

دوربین جلویی فوق عریض افقی با سنسور 12 مگاپیکسلی و میدان دید 122 درجه از مرکز استیج پشتیبانی می‌کند که به‌طور خودکار حرکت می‌کند و بزرگ‌نمایی می‌کند تا کاربران را در حین حرکت در دید قرار دهد.

دوربین 12 مگاپیکسلی Wide Back ارتقا یافته در iPad عکس‌های با وضوح بالا و ویدیوهای 4K با جزئیات را با پشتیبانی از 240 فریم بر ثانیه در حالت اسلو مو ارائه می‌دهد.
میکروفون‌های دوتایی برای کار هماهنگ با دوربین‌ها، ضبط صدا از دوربین مورد استفاده و به حداقل رساندن صدای مزاحم پس‌زمینه طراحی شده‌اند. بلندگوهای استریوی افقی جدید، همراه با نمایشگر بزرگتر در iPad، تجربه تماشای ویدیویی فوق العاده را ارائه می دهند.

 

Wi-Fi 6، 5G، و USB-C برای اتصال سریعتر

کاربران می توانند حتی بیشتر در iPad با اتصال بی سیم سریعتر در حال حرکت انجام دهند. با پشتیبانی جدید از Wi-Fi 6، اتصالات در iPad جدید 30 درصد سریعتر از Wi-Fi 802.11ac پشتیبانی شده در نسل قبلی است.

مدل‌های سلولی با 5G به آی‌پد اجازه می‌دهند تا در شرایط ایده‌آل به حداکثر سرعت 3.5 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند و دسترسی بی‌وقفه به فایل‌ها، ارتباط با دوستان و پخش محتوا را از هر کجا که هستند برای کاربران فراهم می‌کند.

همراه با پشتیبانی مداوم از Gigabit LTE، سیم‌کارت‌های فیزیکی، و eSIM با فعال‌سازی روی دستگاه، iPad انعطاف‌پذیری شگفت‌انگیزی را در زمینه اتصال ارائه می‌کند.

درگاه USB-C از طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی و زمان‌های شارژ سریع‌تر در صورت استفاده با آداپتورهای شارژ بالاتر پشتیبانی می‌کند.

 

 

تجهیزات جانبی

لوازم جانبی تطبیق پذیری iPad را گسترش می دهند و فرصت های بیشتری را برای خلاقیت و بهره وری باز می کنند.

صفحه کلید جادویی جدید که برای iPad جدید طراحی شده است، تجربه تایپ باورنکردنی را با کلیدهای اندازه کامل، سفر 1 میلی متری، و حس پاسخگویی ارائه می دهد.

برای اولین بار، آی‌پد دارای صفحه‌کلیدی با ترک‌پد بزرگ و پشتیبانی از تجربه کلیک در هر مکانی و حرکات چند لمسی خواهد بود که اسکرول، کشیدن انگشت، نیشگون گرفتن و حرکت مکان‌نما را حتی یکپارچه‌تر می‌کند.

ردیف عملکرد جدید 14 کلیدی امکان دسترسی آسان به میانبرها و کارهای روزمره مانند تنظیم صدا یا روشنایی صفحه نمایش را فراهم می کند.

طراحی دو تکه بسیار قابل تنظیم و همه کاره شامل یک صفحه کلید قابل جدا شدن و یک پوشش محافظ پشتی است که به صورت مغناطیسی به iPad متصل می شود.

صفحه کلید به صورت مغناطیسی به رابط هوشمند در لبه iPad متصل می شود که برق و داده را ارائه می دهد. این بدان معناست که صفحه کلید هرگز نیازی به شارژ یا جفت شدن ندارد و کاربران به راحتی می توانند صفحه کلید را پشت iPad تا کنند یا آن را به طور کامل جدا کنند.

قاب پشتی دارای پایه قابل تنظیم برای انعطاف پذیری بیشتر در هنگام بازی، تماشای ویدیو و موارد دیگر است.

 

 

iPadOS 16 ویژگی های جدید قدرتمندی را به ارمغان می آورد

iPadOS 16 ویژگی‌های بهره‌وری و همکاری جدیدی را معرفی می‌کند، بنابراین کاربران می‌توانند حتی کارهای بیشتری را در iPad انجام دهند.

  • ویژگی‌های جدید در «پیام‌ها» به کاربران امکان می‌دهد پیام‌های اخیراً ارسال‌شده را ویرایش یا لغو ارسال کنند، پیام‌های اخیراً حذف‌شده را بازیابی کنند و مکالمات را به‌عنوان خوانده‌نشده علامت‌گذاری کنند تا بتوانند بعداً به آن‌ها برگردند.۵ همچنین ویژگی‌های همکاری جدیدی در «پیام‌ها» وجود دارد که شروع و مدیریت پروژه‌های مشترک را سریع می‌کند. و بدون درز
  • Freeform، یک برنامه قدرتمند بهره‌وری جدید که در iPadOS با یک بوم منعطف و پشتیبانی کامل از Apple Pencil ساخته شده است، به کاربران این امکان را می‌دهد که همه را در یک مکان ببینند، به اشتراک بگذارند و با هم همکاری کنند.
  • iCloud Shared Photo Library به کاربران این امکان را می‌دهد تا عکس‌ها را به صورت یکپارچه و خودکار در میان حداکثر شش عضو خانواده به اشتراک بگذارند.
  • Safari گروه‌های برگه مشترک را برای مرور وب با دیگران اضافه می‌کند و تجربه مرور با کلیدهای عبور ایمن‌تر می‌شود.
  • در Mail، کاربران اکنون می‌توانند ایمیل‌ها را زودتر از موعد زمان‌بندی کنند و حتی یک لحظه به آنها فرصت داده می‌شود تا تحویل پیام را قبل از رسیدن به صندوق ورودی گیرنده لغو کنند.
  • اپلیکیشن Weather به آی‌پد می‌آید که برای استفاده کامل از نمایشگر خیره‌کننده با انیمیشن‌های زیبا طراحی شده است و تنها با یک ضربه، کاربران می‌توانند مهم‌ترین اطلاعات آب‌وهوا را ببینند.
  • Live Text از هوشمندی روی دستگاه برای تشخیص متن در تصاویر در سراسر سیستم استفاده می‌کند، و این ویژگی اکنون به ویدیو می‌رسد و متن را در فریم‌های ویدیوی متوقف شده کاملاً تعاملی می‌کند. Visual Look Up اکنون به کاربران این امکان را می‌دهد تا با حذف پس‌زمینه تنها با یک ضربه، سوژه را از تصویر بلند کنند یا سوژه را جدا کنند.

 

 

آی پد و محیط زیست

مدل‌های جدید آی‌پد به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که تأثیر آن‌ها بر محیط‌زیست را به حداقل برسانند و شامل – اولین مورد برای iPad – 100 درصد طلای بازیافتی در آبکاری چندین برد مدار چاپی هستند.

آی‌پد جدید همچنین اولین آی‌پدی است که دارای مس بازیافتی است، با 100 درصد مس بازیافتی در فویل برد منطقی اصلی. همچنین دارای آلومینیوم بازیافتی، قلع و عناصر خاکی کمیاب است.

همه مدل‌های آی‌پد استانداردهای بالای اپل را برای بهره‌وری انرژی برآورده می‌کنند و فاقد جیوه، BFR، PVC و بریلیوم هستند. بسته بندی بازطراحی شده پوشش پلاستیکی بیرونی را حذف می کند و 97 درصد بسته بندی بر پایه فیبر است و اپل را به هدف خود برای حذف کامل پلاستیک از تمام بسته بندی ها تا سال 2025 نزدیک می کند.
امروزه، اپل برای عملیات شرکت های جهانی نسبت به کربن خنثی است و تا سال 2030، قصد دارد در کل زنجیره تامین تولید و تمام چرخه های عمر محصول، 100 درصد کربن خنثی باشد.

این بدان معناست که هر دستگاه اپل فروخته شده، از تولید قطعات، مونتاژ، حمل و نقل، استفاده از مشتری، شارژ، تا بازیافت و بازیابی مواد، تأثیر آب و هوای خالص صفر خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید