وبلاگ

اپل بر سر تغییرات حریم خصوصی آیفون به آتش بس آرامی دست یافته است

حریم خصوصی آیفون

اپل بر سر تغییرات حریم خصوصی آیفون به آتش بس آرامی دست یافته است

اپل به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن اجازه داده است تا داده‌های ۱ میلیارد کاربر آیفون خود را برای تبلیغات هدفمند جمع‌آوری کنند، در یک تغییر ناشناخته که به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا تفسیر بسیار ضعیف‌تری از سیاست حفظ حریم خصوصی آیفون بحث‌برانگیز آن را دنبال کنند.

در ماه مه، اپل تغییرات حریم خصوصی خود را به عموم مردم اطلاع رسانی کرد و تبلیغی را منتشر کرد که نشان دهنده یک مرد آزار دیده بود که فعالیت‌های روزانه‌اش توسط گروهی از غریبه‌ها نظارت می‌شد. وقتی آیفونش از او خواست که «Ask App Not to Track» را بزند، او روی آن کلیک کرد و آنها ناپدید شدند. پیام اپل به مشتریان بالقوه واضح بود – اگر آیفون را انتخاب می کنید، حریم خصوصی را انتخاب می کنید.

اما هفت ماه بعد، شرکت‌هایی از جمله اسنپ و فیس‌بوک مجاز شدند به اشتراک‌گذاری سیگنال‌های سطح کاربر از آیفون‌ها ادامه دهند، تا زمانی که این داده‌ها ناشناس و جمع‌آوری شوند و نه به پروفایل‌های کاربر خاص.

به عنوان مثال، اسنپ به سرمایه‌گذاران گفته است که قصد دارد داده‌های 306 میلیون کاربر خود را به اشتراک بگذارد – از جمله کسانی که از اسنپ می‌خواهند «ردیابی نکند» – تا تبلیغ‌کنندگان بتوانند «نمای کامل‌تری و در زمان واقعی» از نحوه کار کمپین‌های تبلیغاتی به دست آورند. هر گونه داده قابل شناسایی شخصی ابتدا مبهم و جمع می شود.

به طور مشابه، شریل سندبرگ، مدیر عملیات فیس بوک، گفت که گروه رسانه های اجتماعی در تلاشی چند ساله برای بازسازی زیرساخت های تبلیغاتی با استفاده از داده های انبوه یا ناشناس بیشتر بوده است.

این شرکت‌ها اشاره می‌کنند که اپل به توسعه‌دهندگان گفته است که «نمی‌توانند داده‌ها را از یک دستگاه به منظور شناسایی منحصربه‌فرد آن استخراج کنند». این بدان معناست که آنها می‌توانند «سیگنال‌ها» را از یک آیفون در سطح گروه مشاهده کنند، و تبلیغاتی را فعال می‌کنند که همچنان می‌توانند برای «همگروه‌ها» با رفتار خاصی هماهنگ شوند، اما با شناسه‌های منحصربه‌فرد مرتبط نباشند.

این نوع ردیابی در حال تبدیل شدن به یک هنجار است. Oren Kaniel، مدیر اجرایی AppsFlyer، یک پلت فرم اسناد تلفن همراه که با توسعه دهندگان برنامه کار می کند، گفت که زمانی که شرکت او چنین ابزاری «حریم محور» را بر اساس اندازه گیری انبوه در ژوئیه 2020 معرفی کرد، «سطح فشاری که ما از آن دریافت کردیم کل اکوسیستم بزرگ بود.

اما اکنون چنین راه حل های انبوهی پیش فرض برای 95 درصد از مشتریان او هستند. او گفت: «بازار نظر آنها را به شکلی اساسی تغییر داد.

مشخص نیست که آیا اپل واقعاً به این راه حل ها کمک کرده است یا خیر. اپل از پاسخ دادن به سؤالات خاص این مقاله خودداری کرد، اما حریم خصوصی را به عنوان ستاره شمالی خود توصیف کرد، به این معنی که به جای تعریف یک مسیر باریک برای توسعه دهندگان، یک مقصد کلی تعیین می کند.

حریم خصوصی آیفون

حریم خصوصی آیفون

توصیه شده

کوری مونچباخ، مدیر عامل پلتفرم داده مشتریان BlueConic، گفت که اپل باید از خواندن دقیق قوانین خود عقب نشینی کند زیرا اختلال در اکوسیستم تبلیغات تلفن همراه بسیار بزرگ خواهد بود.

او گفت: «اپل نمی‌تواند خود را در موقعیتی قرار دهد که اساساً برنامه‌های با عملکرد برتر خود را از منظر مصرف کاربر حذف کند. “این در نهایت به iOS آسیب می رساند.”

برای هر کسی که قوانین اپل را به شدت تفسیر می کند، این راه حل ها قوانین حریم خصوصی تعیین شده برای کاربران iOS را نقض می کنند.

Lockdown Privacy، برنامه‌ای که ردیاب‌های تبلیغاتی را مسدود می‌کند، خط‌مشی اپل را «از نظر عملکردی در توقف ردیابی شخص ثالث بی‌فایده» خوانده است. آزمایش‌های مختلفی را روی برنامه‌های برتر انجام داد و مشاهده کرد که داده‌های شخصی و اطلاعات دستگاه هنوز «تقریباً در همه موارد برای ردیاب‌ها ارسال می‌شود».

اما شرکت‌هایی که داده‌های سطح کاربر را جمع‌آوری می‌کنند می‌گویند دلیل اینکه برنامه‌ها همچنان به «نشت» اطلاعاتی مانند آدرس IP و مکان کاربر ادامه می‌دهند، صرفاً به این دلیل است که برخی از آنها برای عملکرد به چنین اطلاعاتی نیاز دارند. تبلیغ‌کنندگان باید چیزهای خاصی مانند زبان کاربر یا اندازه صفحه نمایش دستگاه را بدانند، در غیر این صورت تجربه برنامه افتضاح خواهد بود.

خطر این است که اپل با اجازه دادن به داده های سطح کاربر برای استفاده توسط اشخاص ثالث غیرشفاف تا زمانی که قول سوء استفاده از آن را نمی دهند، در واقع به همان گروه هایی اعتماد می کند که تیم کوک، مدیر اجرایی، آنها را به عنوان «هکرهایی که به دنبال ساختن آن هستند» مورد انتقاد قرار می دهد. یک دلار سریع».

مونچباخ گفت: شرکت‌ها متعهد می‌شوند که تنها زمانی به داده‌های سطح کاربر نگاه کنند که ناشناس شوند، اما بدون دسترسی به داده‌ها یا الگوریتم‌هایی که در پشت صحنه کار می‌کنند، کاربران واقعا نمی‌دانند که آیا حریم خصوصی داده‌های آنها حفظ شده است یا خیر.

او می‌گوید: «اگر سابقه تاریخی در فناوری ادتک وجود داشته باشد، آن جعبه‌های سیاه گناهان زیادی را پنهان می‌کنند. “بی دلیل نیست که تصور کنیم چیزهای زیادی برای خواسته باقی می گذارد.”

دیدگاهتان را بنویسید