وبلاگ

سوپرشارژ آیپد پرو جدید توسط تراشه M2

CUPERTINO، کالیفرنیا اپل امروز آیپد پرو جدید را با تراشه M2 معرفی کرد که ترکیبی نهایی از قابلیت حمل، تطبیق پذیری و عملکرد باورنکردنی را ارائه می دهد.

آی‌پد پرو جدید دارای تجربه سطح بعدی شناور اپل پنسیل و اتصال بی‌سیم فوق‌العاده سریع، همراه با پیشرفته‌ترین نمایشگر موبایل دنیا، دوربین‌های حرفه‌ای، Face ID، Thunderbolt و سیستم صوتی با چهار بلندگو است.

ویژگی‌های جدید در iPadOS 16 – از جمله Stage Manager، پشتیبانی کامل از نمایشگر خارجی، 1 برنامه کلاس دسکتاپ و حالت مرجع – روند کار حرفه‌ای را در iPad حتی بیشتر می‌کند.

آیپد پرو که توسط سخت افزار پیشرفته و iPadOS 16 فعال شده است، اکوسیستمی باورنکردنی از برنامه های حرفه ای قدرتمند بر خلاف هر دستگاه دیگری در نوع خود دارد. آی‌پد پرو جدید از امروز و از چهارشنبه 26 اکتبر در فروشگاه‌ها قابل سفارش است.

گرگ جوسویاک، معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل می‌گوید: «نسل بعدی آی‌پد پرو، مرزهای امکان‌پذیر در آی‌پد را جابه‌جا می‌کند و تطبیق‌پذیری، قدرت و قابلیت حمل حتی بیشتر را به تجربه نهایی آی‌پد می‌آورد».

آی‌پد پرو جدید با استفاده از تراشه M2 دارای عملکرد باورنکردنی و پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌ها، از جمله تجربه شناور اپل پنسیل سطح بعدی، فیلمبرداری ProRes، اتصال بی‌سیم فوق‌العاده سریع و ویژگی‌های قدرتمند iPadOS 16 است. هیچ چیز دیگری مانند آن وجود ندارد.»

iPad Pro در خاکستری فضایی.
آیپد پرو نقره ای.
آیپد پرو در اندازه های 11 و 12.9 اینچی.

 

عملکرد موفقیت آمیز از تراشه M2

M2، شروع نسل بعدی تراشه‌های سری M اپل، عملکرد و قابلیت‌های پیشرفت بیشتری را با بهره‌وری انرژی پیشرو در صنعت، معماری حافظه یکپارچه و فناوری‌های سفارشی به iPad Pro می‌آورد.

M2 دارای یک CPU 8 هسته ای – تا 15 درصد سریعتر از M1 – با پیشرفت هایی در هسته های عملکرد و کارایی، و یک پردازنده گرافیکی 10 هسته ای است که تا 35 درصد عملکرد گرافیکی سریع تری را برای کاربران خواستار ارائه می دهد. همراه با CPU و GPU، موتور عصبی 16 هسته ای می تواند 15.8 تریلیون عملیات در ثانیه پردازش کند – 40 درصد بیشتر از M1 – باعث می شود iPad Pro در هنگام انجام وظایف یادگیری ماشینی قدرتمندتر شود.

تراشه M2 همچنین دارای 100 گیگابایت در ثانیه پهنای باند حافظه یکپارچه است – 50 درصد بیشتر از M1 – و تا 16 گیگابایت حافظه یکپارچه سریع را پشتیبانی می کند، که چندوظیفه ای و کار با دارایی های بزرگ را روان تر می کند.

عملکرد توربوشارژ M2 حتی سخت‌ترین جریان‌های کاری، از عکاسانی که مجموعه عکس‌های عظیم را ویرایش می‌کنند و طراحانی که اشیاء پیچیده سه‌بعدی را دستکاری می‌کنند، تا متخصصان مراقبت‌های بهداشتی که تصویربرداری و تجزیه و تحلیل پیشرفته انجام می‌دهند، تا گیمرهایی که از بازی‌های گرافیکی فشرده لذت می‌برند، را به همراه دارد.

قدرت M2 همچنین به موتور رسانه جدید و پردازشگر سیگنال تصویر نیز تعمیم می‌یابد که در ترکیب با دوربین‌های پیشرفته، کاربران را قادر می‌سازد تا برای اولین بار ویدیوی ProRes را ضبط کنند و فیلم ProRes را تا 3 برابر سریع‌تر رمزگذاری کنند. این بدان معناست که سازندگان محتوا می‌توانند ویدیوهای درجه یک سینما را از یک دستگاه در این زمینه ضبط، ویرایش و منتشر کنند.

ایپد پرو نسل جدید

یک تجربه سطح بعدی شناور مداد اپل

 

با پشتیبانی از iPad Pro جدید و iPadOS 16، شناور با Apple Pencil (نسل دوم) ابعاد کاملا جدیدی را برای تعامل کاربران با صفحه نمایش خود فراهم می کند. Apple Pencil اکنون تا 12 میلی‌متر بالای صفحه نمایش شناسایی شده است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا پیش‌نمایش علامت خود را قبل از ساخت آن مشاهده کنند.

این همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا با دقت بیشتری طرح‌ریزی و تصویرسازی کنند و هر کاری را که کاربران با Apple Pencil انجام می‌دهند، آسان‌تر می‌کند. برای مثال، با Scribble، وقتی مداد به صفحه نزدیک می‌شود، فیلدهای متن به‌طور خودکار بزرگ می‌شوند و دست‌خط حتی سریع‌تر به متن تبدیل می‌شود. برنامه‌های شخص ثالث نیز می‌توانند از این ویژگی جدید برای فعال کردن تجربه‌های کاملاً جدید علامت‌گذاری و طراحی استفاده کنند.

 

اتصال بی سیم فوق سریع

 

سرعت اتصال وای فای ایپد پرو

 

ویژگی های بی بدیل Pro توسط iPadOS 16 فعال شده است

 

علاوه بر به‌روزرسانی‌های بزرگ پیام‌ها، ابزارهای جدید در Mail و Safari، برنامه جدید آب‌وهوا، و روش‌های بیشتر برای تعامل با عکس‌ها و ویدیوها با متن زنده و مشاهده تصویری، iPadOS 16 همچنین ویژگی‌های بهره‌وری قدرتمندی را معرفی می‌کند که تجربه آیپد پرو را ارتقا می‌بخشد.

  • Stage Manager یک تجربه چندوظیفه ای کاملاً جدید است که به طور خودکار برنامه ها و پنجره ها را سازماندهی می کند و جابجایی بین کارها را سریع و آسان می کند. در اواخر امسال، Stage Manager پشتیبانی کامل از صفحه نمایش خارجی را با وضوح حداکثر 6K باز می کند، بنابراین کاربران می توانند فضای کاری ایده آل را ترتیب دهند و با حداکثر چهار برنامه در iPad و حداکثر چهار برنامه در صفحه نمایش خارجی کار کنند.
  • برنامه‌های کلاس دسک‌تاپ قابلیت‌های جدیدی را فعال می‌کنند که برای نمایش در iPad Pro بهینه‌سازی شده‌اند – برنامه‌ها را با عناصر و تعاملات جدید، از جمله واگرد و دوباره انجام یکنواخت، تجربه جستجو و جایگزینی درون خطی بازطراحی‌شده، منوی سند جدید، نوار ابزارهای قابل تنظیم، قابلیت بیشتری می‌دهند. و امکان تغییر پسوند فایل، مشاهده اندازه پوشه در Files و موارد دیگر.
  • Reference Mode آی‌پد پرو ۱۲.۹ اینچی با نمایشگر Liquid Retina XDR را قادر می‌سازد تا با الزامات رنگ در جریان‌های کاری مانند بررسی و تأیید، درجه‌بندی رنگ و ترکیب‌بندی مطابقت داشته باشد، جایی که رنگ‌های دقیق و کیفیت تصویر ثابت بسیار مهم هستند. این بدان معناست که کاربران حرفه‌ای، از جمله عکاسان و فیلمبرداران، می‌توانند تصاویر و ویدیوهای HDR را با هر جزئیات واقعی در دستان خود ویرایش کنند و فیلمبرداران در صحنه می‌توانند پیش‌نمایش محتوا را در نمایه رنگی که تصویر نهایی را نشان می‌دهد، مشاهده کنند.

 

 

آیپد اپل

آی پد و محیط زیست

مدل‌های جدید آی‌پد برای به حداقل رساندن تأثیر آن‌ها بر محیط‌زیست طراحی شده‌اند و شامل 100 درصد طلای بازیافتی – اولین مورد برای iPad – در آبکاری چندین برد مدار چاپی، و همچنین آلومینیوم، قلع و عناصر خاکی کمیاب بازیافت شده است. همه مدل‌های آی‌پد استانداردهای بالای اپل را برای بهره‌وری انرژی برآورده می‌کنند و فاقد جیوه، BFR، PVC و بریلیوم هستند.

بسته‌بندی بازطراحی‌شده در آی‌پد پرو جدید، پوشش پلاستیکی بیرونی را حذف می‌کند و ۹۹ درصد بسته‌بندی مبتنی بر فیبر است و اپل را به هدف خود برای حذف کامل پلاستیک از تمام بسته‌بندی‌ها تا سال ۲۰۲۵ نزدیک‌تر می‌کند.

امروزه، اپل برای عملیات شرکت های جهانی نسبت به کربن خنثی است و تا سال 2030، قصد دارد در کل زنجیره تامین تولید و تمام چرخه های عمر محصول، 100 درصد کربن خنثی باشد. این بدان معناست که هر دستگاه اپل فروخته شده، از تولید قطعات، مونتاژ، حمل و نقل، استفاده از مشتری، شارژ، تا بازیافت و بازیابی مواد، تأثیر آب و هوای خالص صفر خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید