وبلاگ

اپل از مک بوک ایر کاملا جدید با تراشه جدید M2 رونمایی کرد

مک بوک ایر دارای طراحی جدید و بسیار نازک در چهار رنگ زیبا، صفحه نمایش 13.6 اینچی Liquid Retina، دوربین 1080p HD، شارژ MagSafe و موارد دیگر است.

M2 همچنین به مک بوک پرو 13 اینچی با 24 گیگابایت حافظه یکپارچه سریع، شتاب ProRes و عمر باتری تا 20 ساعت می آید.

 

CUPERTINO، کالیفرنیا اپل امروز یک مک بوک ایر کاملاً بازطراحی شده و یک مک بوک پرو 13 اینچی به روز شده را معرفی کرد که هر دو از تراشه جدید M2 استفاده می کنند – که عملکرد و قابلیت های M1 را حتی بیشتر می کند.

مک بوک ایر هر آنچه را که کاربران در مورد پرفروش ترین لپ تاپ جهان دوست دارند به سطح بالاتری ارتقا می دهد. مک بوک ایر با طراحی کاملاً جدید و نازک و حتی عملکرد بیشتر، دارای صفحه نمایش 13.6 اینچی Liquid Retina، دوربین 1080p FaceTime HD، سیستم صوتی با چهار بلندگو، عمر باتری تا 18 ساعت و MagSafe است.

شارژ کردن اکنون در چهار رنگ نقره ای، خاکستری فضایی، نیمه شب و نور ستاره ای موجود است. M2 همچنین به MacBook Pro 13 اینچی، دومین لپ‌تاپ پرفروش جهان عرضه می‌شود – عملکردی باورنکردنی، حداکثر 24 گیگابایت حافظه یکپارچه، شتاب ProRes و عمر باتری تا 20 ساعت، همه در یک طراحی جمع‌وجور.

مک بوک ایر جدید و مک بوک پرو 13 اینچی به روز شده به مک بوک پرو 14 و 16 اینچی قدرتمندتر با M1 Pro و M1 Max ملحق می شوند تا قوی ترین سری نوت بوک های مک ارائه شده را تکمیل کنند. هر دو لپ تاپ ماه آینده در دسترس خواهند بود.

گرگ جوسویاک، معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل گفت: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که تراشه M2 جدید خود را به دو لپ‌تاپ محبوب دنیا یعنی مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو 13 اینچی بیاوریم». مک‌بوک ایر که در اطراف M2 کاملاً بازطراحی شده است، نازک‌تر، سبک‌تر و سریع‌تر با نمایشگر بزرگ‌تر، دوربین بهتر و عمر باتری تمام روز، در چهار رنگ زیبا است.

فقط با سیلیکون اپل می توانید یک نوت بوک باریک و سبک با طراحی بدون فن و این ترکیبی از عملکرد و قابلیت ها بسازید. M2 همچنین به MacBook Pro 13 اینچی می آید که دارای عملکرد باورنکردنی، شتاب ProRes، حداکثر 24 گیگابایت حافظه و تا 20 ساعت عمر باتری است که قابل حمل ترین نوت بوک حرفه ای ما را حتی بهتر می کند.

M2 محبوب ترین سیستم های اپل را شارژ می کند
M2 نسل دوم تراشه های سری M اپل را راه اندازی می کند و ویژگی های قابل توجه M1 را گسترش می دهد. این تراشه جدید با بهره وری انرژی پیشرو در صنعت، معماری حافظه یکپارچه و فناوری های سفارشی، عملکرد و قابلیت های بیشتری را برای محبوب ترین نوت بوک های مک اپل – MacBook Air و MacBook Pro 13 اینچی به ارمغان می آورد.

M2 دارای یک پردازنده 8 هسته ای نسل بعدی با پیشرفت هایی در هسته های عملکرد و کارایی، به همراه پردازنده گرافیکی نسل بعدی اپل است که اکنون تا 10 هسته دارد – دو هسته بیشتر از M1. M2 پهنای باند حافظه یکپارچه 100 گیگابایت بر ثانیه ارائه می‌کند و تا 24 گیگابایت حافظه یکپارچه سریع را پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌تواند به راحتی بارهای کاری بزرگتر و پیچیده‌تر را مدیریت کند.

M2 که برای سرعت بخشیدن به گردش کار ویدیویی طراحی شده است، همچنین یک موتور رسانه نسل بعدی و یک موتور ویدیویی قدرتمند ProRes برای رمزگذاری و رمزگشایی با شتاب سخت افزاری اضافه می کند، بنابراین سیستم های دارای M2 قادر خواهند بود جریان های بیشتری از ویدیوهای 4K و 8K را نسبت به قبل پخش کنند.

 

 

مک بوک ایر کاملاً جدید، کاملاً بازطراحی شده در اطراف M2

مک بوک ایر که از پایه در اطراف M2 ساخته شده است، طراحی کاملاً جدیدی دارد که از هر زاویه به طرز قابل توجهی نازک است. اندازه آن فقط 11.3 میلی متر ضخامت و تنها 2.7 پوند است و دارای یک محفظه یکپارچه بادوام و تمام آلومینیومی است که بسیار محکم به نظر می رسد و برای دوام ساخته شده است.

این طراحی نازک و سبک، اجزای خود را چنان کارآمد ادغام می کند که منجر به کاهش شگفت انگیز ۲۰ درصدی در حجم می شود. با بهره وری انرژی M2، تمام قابلیت های مک بوک ایر در طراحی بی صدا و بدون فن تعبیه شده است. علاوه بر نقره ای و خاکستری فضایی، مک بوک ایر اکنون در دو رنگ جدید در دسترس است – نیمه شب و نور ستاره.

نمایه های جانبی مک بوک ایر در رنگ های نقره ای، نور ستاره، خاکستری فضایی و نیمه شب باز شد.
عکس نزدیک از MagSafe مک بوک ایر و دو پورت Thunderbolt در نیمه شب.
عکس نزدیک از جک 3.5 میلی متری صوتی مک بوک ایر در نیمه شب.

 

 

 

MagSafe به مک‌بوک ایر بازمی‌گردد و به کاربران یک پورت شارژ اختصاصی می‌دهد که به آسانی به آن متصل می‌شود، در حالی که از مک‌بوک ایر در هنگام وصل شدن با آزاد کردن سریع در صورت کشیده شدن تصادفی کابل شارژ محافظت می‌کند.

مک بوک ایر همچنین دارای دو پورت تاندربولت برای اتصال انواع لوازم جانبی و جک 3.5 میلی متری صدا با پشتیبانی از هدفون های امپدانس بالا است.

علاوه بر این، صفحه کلید جادویی دارای یک ردیف عملکرد تمام قد با Touch ID و یک پد لمسی جادار و پیشرو در صنعت Force Touch است.
عکس نزدیک از آداپتور MagSafe که در نیمه شب به مک بوک ایر وصل شد.
عکسی از بالا به پایین از صفحه کلید مک بوک ایر و ترک پد فورس تاچ در نیمه شب.

 

 

صفحه نمایش 13.6 اینچی مایع شبکیه چشم

مک بوک ایر جدید دارای یک صفحه نمایش 13.6 اینچی Liquid Retina است که به طرفین نزدیکتر و اطراف دوربین گسترش یافته است تا فضایی برای نوار منو ایجاد کند.

نتیجه یک صفحه نمایش بزرگتر با حاشیه های بسیار نازک تر است که به کاربران امکان می دهد صفحه نمایش بیشتری داشته باشند تا محتوای خود را با جزئیات درخشان مشاهده کنند. با روشنایی 500 نیت، 25 درصد روشن تر از قبل است. علاوه بر این، نمایشگر جدید اکنون از 1 میلیارد رنگ پشتیبانی می کند، بنابراین عکس ها و فیلم ها فوق العاده پر جنب و جوش به نظر می رسند.

 

 

دوربین 1080p FaceTime HD و سیستم صدای چهار بلندگو

مک بوک ایر دارای یک دوربین جدید FaceTime HD 1080p با سنسور تصویر بزرگتر و پیکسل های کارآمدتر است که وضوح و عملکرد کم نور را دو برابر نسل قبلی ارائه می دهد. همراه با قدرت پردازش پردازشگر سیگنال تصویر پیشرفته در M2، کاربران در تماس های ویدیویی عالی به نظر می رسند.

 

مک بوک ایر همچنین دارای سیستم صوتی با چهار بلندگو است. برای قرار گرفتن در چنین طراحی نازکی، بلندگوها و میکروفون‌ها کاملاً بین صفحه‌کلید و صفحه‌نمایش یکپارچه شده‌اند – و در عین حال تجربه صوتی بهتری را ارائه می‌کنند.

آرایه سه میکروفون صدای تمیزی را با استفاده از الگوریتم‌های شکل‌دهی پرتو پیشرفته ضبط می‌کند، در حالی که بلندگوها جداسازی استریو و وضوح صدا را بهبود می‌بخشند. مک بوک ایر همچنین از صدای فضایی فراگیر برای موسیقی و فیلم با Dolby Atmos پشتیبانی می کند.

 

 

عملکرد حتی بیشتر در مک بوک ایر

M2 عملکرد مک بوک ایر را حتی بیشتر می کند.

  • برای بارهای کاری فشرده مانند ویرایش جدول‌های زمانی پیچیده در Final Cut Pro، عملکرد تقریباً 40 درصد سریع‌تر از نسل قبلی است، 3 و برای مشتریانی که به سیلیکون اپل ارتقاء نداده‌اند، تا 15 برابر سریع‌تر است.
  • اعمال فیلترها و جلوه‌ها در برنامه‌هایی مانند Adobe Photoshop تا 20 درصد سریع‌تر از قبل، 5 و تا 5 برابر سریع‌تر برای مشتریانی است که هنوز به سیلیکون اپل ارتقا نداده‌اند.
  • و حتی با نمایشگر بزرگتر و عملکرد افزایش یافته، مک بوک ایر همان عمر باتری عالی و تمام روز را مانند قبل با حداکثر 18 ساعت پخش ویدیو ارائه می دهد.

گزینه های شارژ جدید

مک بوک ایر تعدادی گزینه شارژ را ارائه می دهد، از جمله یک آداپتور برق کامپکت 35 واتی کاملاً جدید با دو درگاه USB-C، بنابراین کاربران می توانند همزمان دو دستگاه را شارژ کنند. و برای اولین بار، مک بوک ایر با یک آداپتور برق اختیاری 67 واتی USB-C از شارژ سریع برای شارژ تا 50 درصد در 30 دقیقه پشتیبانی می کند.

 

 

مک بوک پرو 13 اینچی با M2

کاربران عاشق عملکرد مک بوک پرو 13 اینچی در طراحی جمع و جور خود هستند. اکنون با M2، قابل حمل ترین نوت بوک حرفه ای اپل از قابلیت های بیشتری در همان فرم فاکتور عالی برخوردار است.

 

  • با پردازنده 8 هسته ای سریع تر و پردازنده گرافیکی 10 هسته ای، کار با تصاویر RAW در برنامه هایی مانند Affinity Photo تقریبا 40 درصد سریعتر از نسل قبلی است، 8 و برای کاربرانی که در حال ارتقا از یک مدل بدون سیلیکون اپل هستند تا 3.4 برابر سریعتر است. .
  • اجرای بازی‌های گرافیکی فشرده مانند Baldur’s Gate 3 نیز تقریباً 40 درصد سریع‌تر از مک‌بوک پرو 13 اینچی قبلی است، 10 و برای مشتریانی که از مدل‌های بدون سیلیکون اپل ارتقاء می‌دهند تا 3.3 برابر سریع‌تر است.
  • مک بوک پرو 13 اینچی با سیستم خنک کننده فعال، برای حفظ عملکرد حرفه ای خود طراحی شده است.
  • به لطف M2، MacBook Pro 13 اینچی همچنین تا 24 گیگابایت حافظه یکپارچه را پشتیبانی می‌کند – به همراه 50 درصد پهنای باند حافظه بیشتر – باعث می‌شود چندوظیفگی و کار با دارایی‌های بزرگ فوق‌العاده روان باشد.
  • با پشتیبانی از ProRes encode و decode در موتور رسانه M2، کاربران می توانند تا 11 جریان 4K و حداکثر دو جریان ویدیوی 8K ProRes را پخش کنند.
  • مک بوک پرو 13 اینچی عمر باتری فوق العاده ای را با حداکثر 20 ساعت پخش ویدیو ارائه می دهد.

 

 

 

macOS Monterey

مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی با macOS Monterey و سیلیکون اپل، عملکرد و بهره وری بیشتری را برای کاربران ارائه می دهند. ابزارهای Continuity مانند Universal Control کار بدون زحمت در Mac و iPad را برای کاربران آسان می کند، در حالی که AirPlay به Mac به کاربران امکان می دهد تقریباً هر چیزی را از iPhone یا iPad خود تا صفحه نمایش خیره کننده رتینا Mac خود بازی کنند.

FaceTime شامل ویژگی‌های صوتی و تصویری، از جمله حالت پرتره و صدای فضایی است که تماس‌ها را طبیعی‌تر و واقعی‌تر می‌کند، در حالی که SharePlay به کاربران مک امکان می‌دهد تجربیات مشترکی را از طریق FaceTime داشته باشند.

متن زنده و Visual Look Up از هوش برای نشان دادن اطلاعات مفید استفاده می‌کنند، Safari شامل سازماندهی قدرتمند برگه ها با Tab Groups و Shortcuts سهولت اتوماسیون را برای مک به ارمغان می آورد

 

 

 

macOS Ventura که پاییز امسال عرضه می‌شود، از مزایای M2 نیز بهره می‌برد و ویژگی‌های جدیدی از جمله Stage Manager و قابلیت‌های قدرتمند جدید با دوربین پیوسته و Handoff که به FaceTime می‌آیند را ارائه می‌دهد. macOS Ventura همچنین شامل به‌روزرسانی‌های بزرگ برای Safari، Mail، Messages، Spotlight و موارد دیگر است.

برای محیط زیست بهتر است

هر دو مک بوک ایر جدید و مک بوک پرو 13 اینچی تأثیر خود را بر محیط زیست به حداقل می رساند و اکنون از عناصر خاکی کمیاب 100 درصد بازیافت شده در آهنرباهای محفظه استفاده می کند.

مک بوک ایر از 100 درصد آلومینیوم بازیافتی در محفظه خود استفاده می کند و اولین محصول اپل است که از فولاد بازیافتی تایید شده استفاده می کند. هر دو محصول استانداردهای بالای اپل را برای بهره وری انرژی برآورده می کنند، فاقد مواد مضر متعدد هستند، و از الیاف چوب در بسته بندی که از جنگل هایی با مدیریت مسئولانه تهیه شده است استفاده می کنند.

امروزه، اپل برای عملیات شرکت‌های جهانی نسبت به کربن خنثی است و تا سال 2030، قصد دارد تأثیر آب و هوای خالص را در کل تجارت، که شامل زنجیره‌های تأمین تولید و تمام چرخه‌های عمر محصول می‌شود، داشته باشد. این بدان معناست که هر مکی که اپل از طراحی گرفته تا تولید می‌سازد، 100 درصد کربن خنثی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید