وبلاگ

آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس

 آیفون ۱۴ پرو دارای صفحه نمایش همیشه روشن، اولین دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون، تشخیص تصادف، کمک فوری اضطراری از طریق ماهواره، و روشی نوآورانه جدید برای دریافت اعلان‌ها و فعالیت‌ها با جزیره دینامیک

 

CUPERTINO، کالیفرنیا اپل امروز آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را معرفی کرد، پیشرفته ترین خط تولید پرو تا به حال، که دارای جزیره دینامیک – طراحی جدیدی که راهی بصری برای تجربه آیفون را معرفی می کند – و نمایشگر همیشه روشن است.

آیفون 14 پرو با پشتیبانی از A16 Bionic، سریع‌ترین تراشه موجود در گوشی‌های هوشمند، کلاس جدیدی از سیستم دوربین حرفه‌ای را با اولین دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی آیفون با سنسور چهار پیکسلی و Photonic Engine، یک خط لوله تصویر پیشرفته معرفی می‌کند. که به طور چشمگیری عکس های در نور کم را بهبود می بخشد.

این پیشرفت‌های پیشگامانه با ویژگی‌هایی مانند Emergency SOS از طریق ماهواره و تشخیص تصادف، آیفون را برای کارهای روزمره، پروژه‌های خلاقانه در شرایط اضطراری ضروری‌تر می‌کند.

آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس در چهار رنگ جدید و زیبا عرضه خواهند شد: بنفش تیره، نقره ای، طلایی و مشکی فضایی. پیش‌سفارش‌ها از جمعه 9 سپتامبر آغاز می‌شود و از جمعه، 16 سپتامبر در دسترس خواهد بود.
مشتریان ما هر روز روی آیفون خود حساب می کنند و با آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، پیشرفت های بیشتری نسبت به هر آیفون دیگری ارائه می دهیم.

آیفون 14 پرو یک سیستم دوربین معرفی می‌کند که به هر کاربر – از کاربر معمولی گرفته تا حرفه‌ای – این امکان را می‌دهد تا بهترین عکس‌ها و فیلم‌های خود را بگیرد و فناوری‌های نوآورانه‌ای مانند نمایشگر همیشه روشن و جزیره پویا، که تعاملات جدیدی را برای اعلان‌ها و اعلان‌ها ارائه می‌دهد.

گرگ جوسویاک، معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل گفت. «قابلیت‌های ایمنی پیشگامانه امنیت بیشتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و در مواقعی که بیشتر به آن نیاز دارند کمک می‌کند. و با تراشه فوق العاده قدرتمند و کارآمد A16 Bionic و عمر باتری تمام روز، این بهترین آیفون است.

 

طراحی خیره کننده و پیشرفته ترین صفحه نمایش در گوشی های هوشمند

آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس دارای طراحی زیبا از جنس استیل ضد زنگ درجه جراحی و شیشه مات در چهار رنگ خیره کننده هستند. هر دو مدل در اندازه‌های 6.1 و 6.7 اینچی موجود هستند.

فن آوری ها این باعث می شود صفحه قفل جدید مفیدتر باشد و زمان، ویجت ها و فعالیت های زنده را در یک نگاه در دسترس نگه می دارد. صفحه نمایش پیشرفته همچنین همان سطح روشنایی HDR را به همان اندازه Pro Display XDR و بالاترین اوج روشنایی فضای باز را در یک گوشی هوشمند به ارمغان می آورد: حداکثر 2000 نیت که دو برابر روشنایی آیفون 13 پرو است.

آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس نیز به ارائه ویژگی‌های دوام پیشرو در صنعت با پوشش جلوی سپر سرامیکی – محکم‌تر از هر شیشه گوشی هوشمند – ادامه می‌دهند و با مقاومت در برابر آب و گرد و غبار از نشت و تصادفات معمولی محافظت می‌شوند.

 

 

 

جزیره پویا: یک تجربه کاربری تعاملی

جزیره پویا راه‌های جدیدی را برای تعامل با آیفون فعال می‌کند، با طراحی که خط بین سخت‌افزار و نرم‌افزار را ترکیب می‌کند و در زمان واقعی برای نشان دادن هشدارها، اعلان‌ها و فعالیت‌های مهم سازگار می‌شود.

با معرفی Dynamic Island، دوربین TrueDepth دوباره طراحی شده است تا فضای کمتری از نمایشگر را اشغال کند. جزیره پویا بدون ایجاد مانع در محتوای روی صفحه، حالت فعال را حفظ می کند تا کاربران با یک ضربه و نگه داشتن ساده به کنترل ها دسترسی آسان تری داشته باشند.

فعالیت‌های پس‌زمینه مداوم مانند نقشه‌ها، موسیقی یا تایمر قابل مشاهده و تعاملی باقی می‌مانند و برنامه‌های شخص ثالث در iOS 16 که اطلاعاتی مانند امتیازات ورزشی و اشتراک‌گذاری سواری با فعالیت‌های زنده را ارائه می‌دهند، می‌توانند از مزیت جزیره پویا استفاده کنند.

 

کلاس جدید سیستم دوربین حرفه ای

سیستم دوربین حرفه‌ای آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس، مرزهای ممکن را در یک گوشی هوشمند جابجا می‌کند و به هر کاربر – معمولی یا حرفه‌ای – این امکان را می‌دهد تا بهترین عکس‌ها و ویدیوها را ثبت کند.

 

 

 

آیفون ۱۴ پرو با Photonic Engine عکاسی محاسباتی را حتی فراتر می‌برد و جهشی بزرگ برای عملکرد متوسط تا کم نور در عکس‌ها در همه دوربین‌ها از طریق ادغام عمیق سخت‌افزار و نرم‌افزار ارائه می‌دهد:

تا 2 برابر در دوربین اصلی، تا 3 برابر در دوربین. دوربین Ultra Wide، تا 2 برابر در دوربین تله فوتو و تا 2 برابر در دوربین TrueDepth. Photonic Engine این افزایش چشمگیر کیفیت را با اعمال Deep Fusion در مراحل اولیه فرآیند تصویربرداری برای ارائه جزئیات فوق‌العاده، حفظ بافت‌های ظریف، ارائه رنگ بهتر و حفظ اطلاعات بیشتر در یک عکس، امکان‌پذیر می‌سازد.

 

 

برای اولین بار سری Pro دارای یک دوربین اصلی جدید 48 مگاپیکسلی با سنسور چهار پیکسلی است که با عکس گرفته شده سازگار می شود و دارای تثبیت کننده اپتیکال با تغییر سنسور نسل دوم است.

برای اکثر عکس‌ها، سنسور چهار پیکسلی هر چهار پیکسل را در یک چهار پیکسل بزرگ معادل 2.44 میکرومتر ترکیب می‌کند، که باعث می‌شود به شگفت‌انگیز شدن در نور کم و اندازه‌گیری عکس در 12 مگاپیکسل عملی می‌شود.

سنسور چهار پیکسلی همچنین گزینه 2x Telephoto را فعال می کند که از 12 مگاپیکسل وسط سنسور برای عکس های با وضوح کامل و ویدیوهای 4K بدون زوم دیجیتال می کند. این کیفیت نوری را در فاصله کانونی آشنا ارائه می‌کند، که برای ویژگی‌هایی مانند حالت پرتره عالی است.

سنسور چهار پیکسلی هم امکاناتی را برای گردش کار حرفه ای ارمغان می آورد و برای جزئیات در ProRAW بهینه می شود. و با یک مدل ماشینی جدید که به طور خاص برای سنسور چهار پیکسلی طراحی شده است، آیفون اکنون ProRAW را با وضوح 48 مگاپیکسل با سطح بی سابقه ای از جزئیات فیلمبرداری می کند و جریان های کاری خلاقانه را برای کاربران حرفه ای ارائه می کند.

 

ارتقاء و ویژگی های دیگر سیستم دوربین حرفه ای عبارتند از:

  • یک دوربین جدید 12 مگاپیکسلی Ultra Wide با پیکسل‌های 1.4 میکرومتری که تصاویر واضح‌تری با جزئیات بیشتر ارائه می‌کند و قابلیت‌های عکاسی ماکرو قدرتمند را بهبود می‌بخشد.
  • یک دوربین تله فوتو بهبود یافته که زوم اپتیکال 3 برابری را ارائه می دهد.
  • یک دوربین TrueDepth جلوی جدید با دیافراگم ƒ/1.9 که عملکرد بهتری را در نور کم برای عکس‌ها و ویدیوها فراهم می‌کند. با استفاده از فوکوس خودکار برای اولین بار، می‌تواند در نور کم حتی سریع‌تر فوکوس کند و عکس‌های گروهی از دورتر بگیرد.
  • یک فلاش تطبیقی True Tone جدید که به طور کامل با آرایه ای از نه LED طراحی شده است که الگوی آن را بر اساس فاصله کانونی انتخابی تغییر می دهد.
  • مزایای عکاسی محاسباتی قدرتمند مانند حالت شب، هوشمند HDR 4، حالت پرتره با نور پرتره، عکس‌های پرتره حالت شب، سبک‌های عکاسی برای شخصی‌سازی ظاهر هر عکس و Apple ProRAW.
  • یک حالت اکشن جدید برای ویدیویی با ظاهری فوق‌العاده صاف که با لرزش‌ها، حرکت و لرزش‌های قابل توجه تنظیم می‌شود، حتی زمانی که ویدیو در وسط اکشن ضبط می‌شود.
  • حالت سینمایی، اکنون در 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و 4K با سرعت 24 فریم در ثانیه در دسترس است.
  • گردش‌های کاری سطح حرفه‌ای برای ویدیو، از جمله ProRes3 و Dolby Vision HDR.

تشخیص تصادف و SOS اضطراری از طریق ماهواره

کل سری آیفون 14 قابلیت های ایمنی پیشگامانه ای را معرفی می کند که می تواند در مواقع ضروری کمک های اضطراری را ارائه دهد.

با شتاب‌سنج دو هسته‌ای جدید که قادر به تشخیص اندازه‌گیری نیروی G تا 256Gs و ژیروسکوپ جدید با دامنه دینامیکی بالا است، Crash Detection در آیفون اکنون می‌تواند تصادف شدید خودرو را تشخیص دهد و هنگامی که کاربر بیهوش است یا قادر به انجام آن نیست، به‌طور خودکار خدمات اضطراری را شماره‌گیری می‌کند.

این قابلیت‌ها بر روی اجزای موجود، مانند فشارسنج، که اکنون می‌تواند تغییرات فشار کابین را تشخیص دهد، GPS برای ورودی اضافی برای تغییرات سرعت، و میکروفون، که می‌تواند صداهای بلندی را که در تصادفات شدید خودرو مشخص می‌شود، تشخیص دهد، ساخته شده‌اند.

الگوریتم های حرکتی پیشرفته طراحی شده توسط اپل که با بیش از یک میلیون ساعت رانندگی در دنیای واقعی و داده های رکورد تصادف آموزش داده شده اند، دقت بهتری را ارائه می دهند.

هنگامی که با Apple Watch ترکیب می شود، Crash Detection به طور یکپارچه از قدرت منحصر به فرد هر دو دستگاه استفاده می کند تا به کاربران کمک کند.

هنگامی که یک خرابی شدید تشخیص داده می شود، رابط تماس خدمات اضطراری در اپل واچ ظاهر می شود، زیرا به احتمال زیاد در نزدیکی کاربر قرار دارد، در حالی که اگر برای بهترین اتصال ممکن در محدوده باشد، تماس از طریق آیفون انجام می شود.

 

سری آیفون 14 همچنین SOS اضطراری را از طریق ماهواره معرفی می‌کند، که اجزای سفارشی عمیقاً یکپارچه‌شده با نرم‌افزار را ترکیب می‌کند تا به آنتن‌ها اجازه دهد مستقیماً به ماهواره متصل شوند و پیام‌رسانی با خدمات اضطراری را در خارج از پوشش تلفن همراه یا وای‌فای امکان‌پذیر می‌سازد.

ماهواره ها اهداف متحرکی با پهنای باند کم هستند و ارسال پیام ها ممکن است چند دقیقه طول بکشد. از آنجایی که هر ثانیه مهم است، با Emergency SOS از طریق ماهواره، آیفون چند سوال حیاتی را برای ارزیابی وضعیت کاربر بارگذاری می‌کند و به آنها نشان می‌دهد که تلفن خود را برای اتصال به ماهواره کجا نشان دهند.

پرسشنامه اولیه و پیام‌های بعدی سپس به مراکزی ارسال می‌شود که توسط متخصصان آموزش دیده توسط اپل کار می‌کنند و می‌توانند از طرف کاربر کمک بگیرند.

این فناوری جدید همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا زمانی که اتصال سلولی یا وای‌فای وجود ندارد، موقعیت مکانی خود را از طریق ماهواره با Find My به اشتراک بگذارند و در هنگام پیاده‌روی یا کمپینگ خارج از شبکه، احساس امنیت کنند.

SOS اضطراری از طریق ماهواره در ماه نوامبر در دسترس کاربران ایالات متحده و کانادا قرار خواهد گرفت و این سرویس به مدت دو سال رایگان خواهد بود.

 

 

A16 Bionic: سریعترین تراشه در یک گوشی هوشمند

تراشه A16 Bionic در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس نسل‌ها جلوتر از رقبا است و تجربه‌های بی‌نظیری مانند جزیره دینامیک را باز می‌کند، عمر باتری تمام روز را تامین می‌کند و قابلیت‌های عکاسی محاسباتی چشمگیری را ارائه می‌کند.

با دو هسته با کارایی بالا و چهار هسته با کارایی بالا، CPU 6 هسته ای جدید تا 40 درصد سریعتر از رقبا است و به راحتی از عهده کارهای سخت بر می آید.

A16 Bionic دارای یک پردازنده گرافیکی 5 هسته‌ای شتاب‌دار با 50 درصد پهنای باند حافظه بیشتر – مناسب برای بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی فشرده – و یک موتور عصبی 16 هسته‌ای جدید که قادر به انجام نزدیک به 17 تریلیون عملیات در ثانیه است.

این تراشه با استفاده از بهترین معماری فیوژن در کلاس اپل برای ترکیب عملکرد و صرفه جویی در انرژی، عملکرد بیشتری را با کسری از قدرت در مقایسه با رقبا ارائه می دهد.
A16 Bionic که برای سیستم دوربین حرفه ای اساسی است، ویژگی های عکاسی محاسباتی باورنکردنی را فراهم می کند. CPU، GPU، Neural Engine و پردازنده سیگنال تصویر به طور یکپارچه با هم کار می کنند تا از سخت افزار دوربین جدید پشتیبانی کنند و تا 4 تریلیون عملیات در هر عکس انجام دهند.

 

 

 

قابلیت های سلولی قدرتمند و 5G

آیفون دانلود و آپلود فوق‌العاده سریع، پخش جریانی بهتر و اتصال بی‌درنگ با 5G را به کاربران ارائه می‌دهد تا به آنها کمک کند در تماس، اشتراک‌گذاری و لذت بردن از محتوا باشند.

در سراسر جهان، با پشتیبانی گسترده از شبکه های مستقل. eSIM به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی برنامه های موجود خود را به صورت دیجیتالی متصل یا سریع انتقال دهند، جایگزین ایمن تری برای سیم کارت فیزیکی است و امکان چندین طرح تلفن همراه را در یک دستگاه واحد فراهم می کند.

آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس سینی سیم‌کارت را برای مدل‌های آمریکایی حذف می‌کنند و به کاربران امکان می‌دهند سریع‌تر و آسان‌تر دستگاه خود را راه‌اندازی کنند.

Apple Fitness+ برای همه کاربران آیفون

اواخر پاییز امسال، برای اولین بار، Apple Fitness+ برای همه کاربران آیفون در دسترس خواهد بود تا در 21 کشوری که در آن ارائه می شود، مشترک شوند و از آن لذت ببرند، حتی اگر اپل واچ نداشته باشند.

کاربران آیفون به کل سرویس شامل بیش از 3000 تمرین و مدیتیشن به سبک استودیویی دسترسی خواهند داشت که همگی توسط یک تیم متنوع و فراگیر از مربیان هدایت می شوند.

کاربران Fitness+ راهنمایی مربی روی صفحه و زمان بندی فواصل زمانی را می بینند و کالری های سوزانده شده تخمینی برای پیشرفت در حلقه حرکت آنها استفاده می شود.

Fitness+ به طور کامل با برنامه Fitness همراه با iOS 16 ادغام می شود و در برگه وسط قرار دارد، جایی که کاربران می توانند انگیزه بسته شدن حلقه حرکت خود را از طریق جوایز، اشتراک گذاری فعالیت و موارد دیگر حفظ کنند. کاربران برای ثبت نام فقط به آیفون نیاز دارند و سپس می توانند Fitness+ را در iPhone، iPad و Apple TV تجربه کنند.

 

 

دارای iOS 16

iOS 16 که برای بهره‌گیری از قابلیت‌های جدید آیفون 14 پرو طراحی شده است، دارای یک صفحه قفل بازسازی‌شده به همراه ویژگی‌های ارتباطی، اشتراک‌گذاری و هوشمندی جدید است که در مجموع نحوه تجربه کاربران از آیفون را تغییر می‌دهند.

صفحه قفل شخصی‌تر، زیباتر و مفیدتر از همیشه با جلوه‌ای چندلایه است که به طرز هنرمندانه‌ای سوژه‌های عکس‌ها را در مقابل زمان قرار می‌دهد و ویجت‌های جدید طراحی شده که اطلاعات را در یک نگاه ارائه می‌دهد.

برای الهام گرفتن از Lock Screen، گالری کاغذ دیواری طیف وسیعی از گزینه‌ها را ارائه می‌دهد، از جمله مجموعه‌های اپل، تصویر زمینه آب و هوا برای مشاهده شرایط آب و هوای زنده که در طول روز تغییر می‌کنند، تصویر زمینه نجومی برای نماهایی از زمین، ماه و منظومه شمسی، و بسیاری از موارد.

با پیام‌ها، کاربران اکنون می‌توانند پیام‌های ارسالی اخیر را ویرایش یا به خاطر بیاورند و مکالمات را به‌عنوان خوانده نشده علامت‌گذاری کنند تا بعداً دوباره به آن‌ها مراجعه کنند. برای تشخیص متن در ویدیو و تبدیل سریع ارز، ترجمه متن و غیره .

 

 

 

آیفون و محیط زیست

آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس برای به حداقل رساندن تأثیر آنها بر محیط‌زیست طراحی شده‌اند، با 100 درصد عناصر خاکی کمیاب بازیافت شده در همه آهن‌رباها، از جمله آنهایی که در MagSafe استفاده می‌شوند، و 100 درصد تنگستن بازیافتی در موتور Taptic.

هر دو مدل همچنین شامل 100 درصد قلع بازیافتی در لحیم کردن چندین برد مدار چاپی و 100 درصد طلای بازیافتی در آبکاری چندین برد مدار چاپی و سیم تمام دوربین‌ها هستند. در بسته بندی های مبتنی بر فیبر از پوشش پلاستیکی بیرونی استفاده نمی شود و اپل را به هدف خود برای حذف کامل پلاستیک از تمام بسته بندی ها تا سال 2025 نزدیک می کند.

امروزه، اپل برای فعالیت‌های شرکت‌های جهانی نسبت به کربن خنثی است و تا سال 2030، قصد دارد در کل زنجیره تامین تولید و تمام چرخه‌های عمر محصول، 100 درصد کربن خنثی باشد.

این بدان معناست که هر دستگاه اپل فروخته شده، از تولید قطعات، مونتاژ، حمل و نقل، استفاده مشتری، شارژ، تا بازیافت و بازیابی مواد، تاثیر آب و هوای خالص صفر خواهد داشت.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید