وبلاگ

ویژگی های ios 15

iOS 15 روش های جدیدی برای ارتباط متصل ماندن و ویژگی های قدرتمند را به شما ارائه می دهد که به کاربران کمک می کند با هوش روی دستگاه تمرکز کنند ، کاوش کنند و کارهای بیشتری انجام دهند
اپل به روزرسانی های عمده FaceTime ، ویژگی های جدید Focus را برای کاهش حواس پرتی ، افزایش هوش روی دستگاه برای کشف اطلاعات و روش های بیشتری برای کشف جهان با استفاده از Maps ، Weather و Wallet ، پیش نمایش می کند.

 

 

iOS 15 SharePlay را در FaceTime ، Live Live با استفاده از هوش روی دستگاه ، طراحی مجدد اعلان ها و موارد دیگر معرفی می کند.
CUPERTINO ، CALIFORNIA اپل امروز از iOS 15 ، یک به روزرسانی بزرگ با ویژگی های قدرتمند که باعث افزایش تجربه آیفون می شود ، خبر داد. iOS 15 تماس های FaceTime را طبیعی تر می کند ، SharePlay را برای تجربیات مشترک معرفی می کند ، به کاربران کمک می کند تا با روش های جدید برای مدیریت اعلان ها تمرکز کنند و لحظه به لحظه باشند و هوش بیشتری را برای عکس ها و جستجو برای دستیابی سریع به اطلاعات به ارمغان می آورد. Apple Maps از روش های جدید و زیبایی برای کشف جهان رونمایی می کند ، آب و هوا با نقشه های تمام صفحه و نمایش تصاویر گرافیکی بیشتر از نو طراحی می شود ، Wallet پشتیبانی از کلیدهای خانه و کارت های شناسایی را اضافه می کند ، و مرور اینترنت با Safari با یک نوار برگه جدید ساده تر است طراحی و Tab Groups. iOS 15 همچنین شامل کنترلهای جدید حریم خصوصی در Siri ، Mail و مکانهای دیگر در سراسر سیستم برای حفاظت بیشتر از اطلاعات کاربر است.
کریگ فدریگی ، معاون ارشد مهندسی نرم افزار اپل ، گفت: “برای بسیاری از مشتریان ، آیفون ضروری شده است و ما امسال حتی روش های بیشتری ایجاد کرده ایم که می تواند زندگی روزمره ما را ارتقا بخشد.” “iOS 15 به کاربران کمک می کند تا ضمن به اشتراک گذاشتن تجربیات در زمان واقعی ، در ارتباط باشند ، ابزارهای جدیدی در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانند حواس پرتی را کاهش دهند و تمرکز را پیدا کنند ، از هوش برای ارتقا تجربه عکس ها استفاده می کند و با ارتقا بسیار زیاد در Maps ، روش های جدیدی برای کشف جهان به ارمغان می آورد. نمی توانیم منتظر بمانیم تا مشتریان آن را تجربه کنند. ”

تماس های FaceTime طبیعی تر و تجربیات مشترک با SharePlay
FaceTime به مشتریان کمک می کند تا به راحتی با کسانی که بیشترین اهمیت را دارند ارتباط برقرار کنند و با iOS 15 مکالمه با دوستان و خانواده حتی طبیعی تر از آنها باشد. با صدای مکانی ، صداهایی در تماس FaceTime به نظر می رسند که از جایی که فرد روی صفحه قرار دارد می آیند ، 1 و حالت های میکروفون جدید صدای کاربر را از صدای پس زمینه جدا می کند. حالت پرتره با الهام از عکسهای پرتره خیره کننده گرفته شده در آیفون ، اکنون برای FaceTime در دسترس است و به طور خاص برای تماسهای ویدئویی طراحی شده است ، بنابراین کاربران می توانند پس زمینه خود را محو کرده و خود را در کانون توجه قرار دهند. 2 هنگام استفاده از Group FaceTime ، نمای جدید شبکه به شرکت کنندگان امکان دیدن می دهد همزمان بیشتر چهره ها

 

 

ویژگی جدید بهینه سازی حالت عمودی در FaceTime.
حالت پرتره خیره کننده از برنامه دوربین اکنون برای تماس های ویدیویی در FaceTime بهینه شده است.
اکنون کاربران می توانند هنگام برقراری ارتباط با دوستان در FaceTime ، از جمله گوش دادن به آهنگ ها همراه با Apple Music ، تماشای یک برنامه تلویزیونی یا فیلم به طور همزمان ، یا به اشتراک گذاری صفحه خود برای مشاهده برنامه ها با یکدیگر ، تجربیات خود را با SharePlay به اشتراک بگذارند. SharePlay در سراسر iPhone ، iPad و Mac کار می کند و با کنترل های پخش مشترک ، هر کسی در یک جلسه SharePlay می تواند بازی کند ، مکث کند یا پرش کند. SharePlay حتی به Apple TV نیز گسترش می یابد ، بنابراین کاربران می توانند هنگام اتصال از طریق FaceTime ، نمایش ها یا فیلم ها را روی صفحه بزرگ تماشا کنند و SharePlay پخش همه را به صورت همگام نگه می دارد. Disney + ، ESPN + ، HBO Max ، Hulu ، MasterClass ، Paramount + ، Pluto TV ، TikTok ، Twitch و بسیاری دیگر در حال ادغام SharePlay در برنامه های خود هستند – ایجاد راه های کاملا جدید برای اتصال.

مکث پخش ویدیو: SharePlay در Apple Music
SharePlay هنگام مکالمه FaceTime گوش دادن به آهنگها را با هم در Apple Music آسان می کند.
تماس های FaceTime همچنین فراتر از دستگاه های اپل است که توانایی ایجاد پیوند از iPhone ، iPad یا Mac را دارند و آن را از طریق Messages ، Calendar ، Mail یا برنامه های شخص ثالث به اشتراک می گذارند ، بنابراین هر کسی می تواند از طریق مرورگر وب خود به تماس FaceTime بپیوندد دستگاه های اندروید و ویندوز .3 تماس FaceTime در وب همچنان رمزگذاری شده است ، بنابراین حریم خصوصی به خطر نمی افتد.
Apple TV و SharePlay در آیفون 12 پرو نمایش داده می شوند.

ابزارهایی برای یافتن کانون
iOS 15 ابزارهای قدرتمندی را ارائه می دهد که به کاربران در تمرکز و کاهش حواس پرتی کمک می کند. تمرکز ویژگی جدیدی است که اعلان ها و برنامه ها را براساس آنچه کاربر می خواهد روی آن تمرکز کند فیلتر می کند. مشتریان می توانند با ایجاد Focus سفارشی یا انتخاب Focus پیشنهادی ، که با استفاده از هوش روی دستگاه نشان می دهد کدام افراد و برنامه ها مجاز به اطلاع رسانی آنها هستند ، دستگاه خود را طوری تنظیم کنند که به آنها کمک کند. پیشنهادات تمرکز بر اساس زمینه کاربر است ، مانند ساعت کار آنها یا وقتی که برای خوابیدن در خواب هستند و وقتی Focus روی یک دستگاه Apple تنظیم شود ، به طور خودکار برای سایر دستگاه های Apple آنها اعمال می شود. کاربران می توانند صفحات صفحه اصلی را با برنامه ها و ابزارک هایی ایجاد کنند که برای لحظه های تمرکز اعمال می شوند تا فقط برنامه های مربوطه نمایش داده شوند و وسوسه را کاهش دهند. وقتی Focus کاربر اعلان های ورودی را مسدود می کند ، وضعیت او به طور خودکار در Messages برای دیگران نمایش داده می شود و نشان می دهد که کاربر فعلاً قابل دسترسی نیست.

تجربه جدید اعلان ها
اعلان ها دوباره طراحی شده اند ، عکس های مخاطب برای افراد و آیکون های بزرگتر برای برنامه ها اضافه می شوند که شناسایی آنها را آسان تر می کند. برای کمک به کاهش حواس پرتی ، خلاصه اعلان جدید اعلان های غیررسمی را برای تحویل در زمان مناسب تر ، مانند صبح و عصر جمع آوری می کند. با استفاده از هوش روی دستگاه ، اعلان ها براساس اولویت مرتب می شوند ، مهمترین اعلان ها به بالا منتقل می شوند و براساس تعاملات کاربر با برنامه ها تنظیم می شوند. پیام های فوری فوراً تحویل داده می شوند ، بنابراین ارتباطات مهم خلاصه نمی شوند و به راحتی می توانید هر برنامه یا پیام پیام را برای ساعت بعد یا روز به طور موقت بی صدا کنید.

اعلان های نمایش داده شده در iPhone 12 Pro.
اعلان ها با استفاده از آیکون های بزرگتر برای برنامه ها ، شناسایی آنها آسان تر است و یک خلاصه اعلان جدید دارند.
Powered Intelligence Powers Live Text ، جستجوی پیشرفته کانون توجه و موارد دیگر
Live Live با استفاده از هوش درون دستگاه متن را در عکس تشخیص می دهد و به کاربران اجازه می دهد تا اقدامی انجام دهند. به عنوان مثال ، کاربران می توانند تصویر یک دستورالعمل دست نویس خانوادگی را جستجو و مکان یابی کنند و یا یک شماره تلفن را از ویترین فروشگاه با گزینه برقراری تماس ضبط کنند. با استفاده از موتور عصبی اپل ، برنامه Camera همچنین می تواند به سرعت متن را در لحظه شناسایی کند ، مانند رمز عبور Wi-Fi نمایش داده شده در یک کافی شاپ محلی. با استفاده از Visual Look Up ، کاربران می توانند در مورد هنرهای مشهور و مکانهای دیدنی در سراسر جهان ، گیاهان و گلهای موجود در طبیعت ، نژادهای حیوانات خانگی و حتی کتاب پیدا کنند.
اکنون Spotlight از هوش برای جستجوی عکس ها بر اساس مکان ، افراد ، صحنه ها یا اشیا استفاده می کند و با استفاده از Live Live ، Spotlight می تواند متن و دست خط را در عکس ها پیدا کند. اکنون Spotlight جستجوی تصاویر وب و نتایج بسیار جدید و غنی را برای بازیگران ، نوازندگان ، نمایش های تلویزیونی و فیلم ها ارائه می دهد. نتایج پیشرفته برای مخاطبین ، مکالمات اخیر ، عکسهای به اشتراک گذاشته شده و حتی موقعیت مکانی آنها را اگر از طریق Find My به اشتراک گذاشته شود نشان می دهد.
عکسها شامل بزرگترین به روزرسانی حافظه ، با ظاهری تازه ، رابط تعاملی و ادغام با Apple Music است که با استفاده از هوش روی دستگاه ، پیشنهادهای آهنگ را شخصی می کند که خاطرات را زنده می کند.
ویژگی جدید Live Live در تصویری که در iPhone 12 Pro نمایش داده شده است.
تجربه کانون توجه در آیفون 12 پرو نمایش داده شده است.
ویژگی جدید Live Live در تصویری که در iPhone 12 Pro نمایش داده شده است.
Live Live برای شناسایی متن و ارتقا تجربه عکس ها از هوش روی دستگاه استفاده می کند.
تجربه کانون توجه در آیفون 12 پرو نمایش داده شده است.
اکنون Spotlight عکس ها را براساس مکان ، افراد ، صحنه ها و اشیا جستجو می کند.

یک تجربه مرور دوباره طراحی شده با سافاری
سافاری طراحی جدیدی به دست می آورد که دستیابی به کنترل ها را با یک دست آسان می کند و محتوا را در جلو و مرکز قرار می دهد. نوار برگه جدید جمع و جور و سبک است و در پایین صفحه شناور است ، بنابراین کاربران می توانند به راحتی بین زبانه ها صفحه را بکشند. Tab Groups به کاربران امکان می دهد تا برگه ها را ذخیره کرده و در هر زمان از طریق iPhone ، iPad یا Mac به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند. ویژگی های جدید ، مانند صفحه شروع قابل تنظیم و برنامه های افزودنی وب در iOS ، Safari را حتی بیشتر شخصی و قدرتمند می کند.
مکث پخش ویدیو: Safari در iOS 15
Safari با یک نوار برگه جدید و Tab Groups دوباره طراحی شده است تا یک تجربه مرور حتی بهتر داشته باشید.
جهان را با نقشه های اپل کاوش کنید
اپل متعهد به ساختن بهترین نقشه جهان است و iOS 15 با روشهای کاملاً جدید جهت پیمایش و کاوش ، نقشه ها را حتی بیشتر پیش می برد. کاربران جزئیات قابل توجهی را در شهرها برای محله ها ، مناطق تجاری ، ارتفاعات و ساختمان ها ، رنگ ها و برچسب های جاده جدید ، طراحی سفارشی تجربه می کنند
نشانه های برجسته و حالت جدید شبانه با درخشش مهتاب. این یک روش کاملاً جدید برای نگاه کردن به جهان از طریق Maps است.
جزئیات بیشتر ناوبری نقشه های اپل در آیفون 12 پرو نمایش داده می شود.
یک تجربه کاملا جدید ناوبری و کاوش در شهر با جزئیات واقع بینانه تر و رنگارنگ تر به نقشه های اپل می آید.
هنگام پیمایش با استفاده از iPhone یا CarPlay ، Maps دارای یک تجربه سه بعدی رانندگی در شهر با جزئیات جدید جاده است که به کاربران کمک می کند جزئیات مهم مانند مسیرهای چرخش ، مدیان ها ، مسیرهای دوچرخه سواری و عابر پیاده ها را بهتر ببینند و درک کنند. 4 مسافران ترانزیت می توانند ایستگاه های اطراف را پیدا کنند راحت تر و خطوط دلخواه را سنجاق کنید. Maps به طور خودکار مسیر حمل و نقل منتخب را دنبال می کند و به کاربران اطلاع می دهد که چه زمانی نزدیک به زمان پیاده شدن است و سوارکاران حتی می توانند Apple Watch را پیگیری کنند. با iOS 15 ، کاربران می توانند به راحتی آیفون را نگه دارند و Maps موقعیتی کاملاً دقیق برای ارائه مسیرهای دقیق پیاده روی در واقعیت افزوده ایجاد می کند.

مکث پخش ویدیو: Maps Walking Directions
با iOS 15 ، کاربران می توانند به راحتی آیفون را نگه دارند و Maps موقعیتی کاملاً دقیق برای ارائه مسیرهای دقیق پیاده روی در واقعیت افزوده ایجاد می کند.
کلیدهای جدید و شناسه های دولتی به Apple Wallet می آیند
Apple Wallet با پشتیبانی از انواع اضافی کلیدها امکان دسترسی به مکانهای روزمره را فقط با یک ضربه زدن فراهم می کند. تابستان سال گذشته ، اپل کلیدهای اتومبیل دیجیتال را معرفی کرد و BMW اولین شرکت اتومبیل بود که کلیدهای خود را به آن اضافه کرد ، به کاربران اجازه می دهد برای باز کردن قفل ضربه بزنند. امسال کلیدهای دیجیتال اتومبیل با پشتیبانی از فناوری Ultra Wideband حتی بهتر می شوند ، بنابراین کاربران می توانند بدون برداشتن آیفون خود از جیب یا کیف ، قفل ماشین خود را با اطمینان باز کنند و شروع به کار کنند. همچنین از آیفون می توان برای باز کردن قفل خانه ، دفتر کار کاربر استفاده کرد ، یا حتی یک اتاق هتل – همه اینها از طریق کلیدهای ذخیره شده در Wallet است
در اواخر امسال ، مشتریان در ایالات شرکت کننده در ایالات متحده می توانند گواهینامه رانندگی یا شناسه های دولتی خود را به Wallet اضافه کنند. اداره امنیت حمل و نقل در تلاش است تا ایست های بازرسی فرودگاه را به عنوان اولین جایی که مشتریان می توانند از کارت شناسایی دیجیتال خود در کیف پول استفاده کنند ، فعال کند. کارتهای شناسایی در Wallet رمزگذاری شده و با خیال راحت در Secure Element ذخیره می شوند ، همان فناوری سخت افزاری که Apple Pay را خصوصی و امن می کند.

ویژگی های جدید حریم خصوصی
iOS 15 حتی برای کمک به محافظت از اطلاعات کاربر ، کنترل های حریم خصوصی بیشتری را ارائه می دهد. با تشخیص گفتار از طریق دستگاه ، صدای درخواست های Siri اکنون به طور پیش فرض کاملاً در iPhone پردازش می شود ، 7 و عملکرد به طور قابل توجهی بهبود می یابد. محافظت از حریم خصوصی نامه از ارسال ایمیل از فرستنده جلوگیری می کند و آدرس IP را پنهان می کند بنابراین ارسال کنندگان نمی توانند مکان کاربر را بیاموزند یا از آن برای ایجاد نمایه در آنها استفاده کنند. گزارش حریم خصوصی برنامه ، مروری بر نحوه استفاده برنامه ها از دسترسی مجاز به موقعیت ، عکس ، دوربین ، میکروفون و مخاطب در هفت روز گذشته و دامنه های دیگر با آن است.

برنامه های طراحی مجدد هوا و یادداشت ها
آب و هوا شامل نمایش های گرافیکی بیشتری از داده های آب و هوا ، نقشه های تمام صفحه و طرح های پویا است که براساس شرایط تغییر می کند. پس زمینه های متحرک که به زیبایی طراحی شده اند با دقت بیشتری وضعیت خورشید و میزان بارش را منعکس می کنند و اعلان ها هنگام شروع و توقف باران یا برف برجسته می شوند.

مکث پخش ویدیو: برنامه Weather در iOS 15
آب و هوا با داده ها و طرح بندی هایی تغییر می کند که براساس شرایط مانند باران شدید تغییر می کند.
Notes برچسب های ایجاد شده توسط کاربر را اضافه می کند که دسته بندی سریع یادداشت ها را آسان می کند ، و موارد ذکر شده به اعضای یادداشت های مشترک اجازه می دهد تا از به روزرسانی های مهم به یکدیگر اطلاع دهند یک نمای فعالیت کاملاً جدید ، تاریخچه اخیر یادداشت مشترک را نشان می دهد.
ویژگی جدید برچسب گذاری در یادداشت های نمایش داده شده در iPhone 12 Pro.
Notes برچسب های ایجاد شده توسط کاربر را اضافه می کند که دسته بندی سریع یادداشت ها را متناسب با محتوای مربوطه آسان می کند.

ویژگی های اضافی
سیری اعلان ها را در AirPods اعلان می کند ، توانایی کاربران برای به اشتراک گذاشتن آنچه در صفحه نمایش آنها فقط با پرسیدن است و موارد دیگر.
با شما به اشتراک گذاشته شده در سراسر سیستم کار می کند تا مقالات ، موسیقی ، نمایش های تلویزیونی ، عکس ها و موارد دیگر را که در مکالمات Messages به اشتراک گذاشته شده است پیدا کند و به راحتی آنها را در برنامه هایی مانند Photos ، Safari ، Apple News ، Music ، Podcasts ظاهر کند
، و برنامه Apple TV ، دسترسی سریع به اطلاعات موجود در زمینه را آسان می کند.
iCloud + هر آنچه را که کاربران در رابطه با iCloud دوست دارند با ویژگی های برتر جدید ، از جمله مخفی کردن ایمیل من ، پشتیبانی HomeKit Secure Video و یک سرویس جدید و جدید برای حفظ حریم خصوصی اینترنت ، iCloud Private Relay ، بدون هیچ هزینه اضافی ترکیبی می کند. 9 مشترکین iCloud به طور خودکار به iCloud + ارتقا می یابند این پاییز. همه برنامه های iCloud + می توانند با افراد همان گروه Family Sharing به اشتراک گذاشته شوند ، بنابراین همه می توانند از ویژگی های جدید ، فضای ذخیره سازی و تجربه پیشرفته همراه با این سرویس لذت ببرند.
برنامه Health یک برگه اشتراک گذاری جدید دارد که به کاربران امکان می دهد داده های سلامت خود را با خانواده ، مراقبان یا تیم مراقبت به اشتراک بگذارند ، Trends راهی به کاربران می دهد تا توجه خود را به تغییرات معنی دار در معیارهای بهداشت شخصی متمرکز کنند ، و Walking Steadiness معیار جدیدی است که قدرت آن را فراهم می کند مردم به طور فعالانه خطر سقوط خود را مدیریت کنند.
سازندگان لوازم جانبی HomeKit اکنون می توانند “Hey Siri” را در محصولات خود فعال کنند ، این امکان را به مشتریان می دهد تا با دستگاه های شخص ثالث با Siri صحبت کنند و از آنها پاسخ بگیرند. لوازم جانبی دارای قابلیت “Hey Siri” درخواست ها را از طریق HomePod یا HomePod mini پخش می کند و از ویژگی هایی مانند درخواست شخصی ، آی فون داخلی ، تایمر و هشدارها پشتیبانی می کند. از امروز تولید کنندگان دستگاه های هوشمند خانگی می توانند با اپل کار کنند تا Siri را در لوازم جانبی خود ادغام کنند.
Find My قابلیت های جدیدی را برای کمک به قرارگیری دستگاهی که خاموش یا پاک شده است و همچنین مکانهای پخش مستقیم برای خانواده و دوستانی که تصمیم به اشتراک گذاری مکان خود دارند ، معرفی می کند. هشدارهای جدایی در صورت ترک AirTag ، دستگاه Apple یا یافتن لوازم جانبی شبکه من در مکانی ناآشنا ، به کاربر اطلاع داده می شود و شبکه Find My اکنون از AirPods Pro و AirPods Max پشتیبانی می کند. ابزارک جدید Find My مستقیماً از صفحه اصلی نمای یک نگاه را ارائه می دهد.
Translate ویژگی جدید Live Live را اضافه می کند که مکالمه را به طور طبیعی در سراسر زبان ها جریان می دهد. ترجمه در سطح سیستم به کاربران امکان می دهد متن را در هر نقطه از iPhone ترجمه کنند.
برنامه Apple TV اکنون یک ردیف جدید با عنوان “برای همه شما” دارد – مجموعه ای از نمایش ها و فیلم ها را بر اساس علاقه افراد منتخب یا کل خانواده – به نمایش می گذارد – مناسب برای شب های فیلم.
راه اندازی جدید آیفون باعث می شود که شروع به کار با آیفون بیش از هر زمان دیگری یکپارچه نباشد. کاربران موجود آیفون می توانند به طور موقت از داده ها در iCloud پشتیبان تهیه کنند – حتی بدون اشتراک – تا اطلاعات خود را به راحتی به آیفون جدید منتقل کنند. برای کسانی که برای اولین بار به آیفون می روند ، یک تجربه بهتر “انتقال به iOS” به راحتی آلبوم های عکس ، پرونده ها ، پوشه ها و تنظیمات قابلیت دسترسی را منتقل می کند ، بنابراین آیفون از همان ابتدا احساس شخصی می کند.
قابلیت دسترسی در سراسر آیفون با ویژگی های جدید VoiceOver گسترش می یابد که کاربران را قادر می سازد جزئیات بیشتری راجع به افراد ، متن ، داده های جدول و سایر اشیا explore موجود در تصاویر کشف کنند. در حمایت از تنوع عصبی ، صداهای جدید زمینه به کمترین میزان حواس پرتی کمک می کند و برای کسانی که ناشنوا یا کم شنوا هستند ، ساخته شده برای iPhone از سمعک های دو جهته جدید پشتیبانی می کند. Sound Actions کنترل سوئیچ را برای کار با صداهای دهان سفارشی می کند و اکنون کاربران می توانند اندازه صفحه نمایش و متن را براساس برنامه تنظیم کنند. اپل همچنین پشتیبانی از تشخیص شنوایی سنجهای وارداتی – نمودارهایی را که نتایج آزمایش شنوایی را نشان می دهد – به Headphone Accommodations ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید